Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44021
Title: The Dynamics of Blame Attribution in Influencer Marketing: The Role of Relationship Strength and Perceived Trustworthiness in Shaping Customer Satisfaction
Authors: Heines, Babette
Advisors: VAN RIEL, Allard
Issue Date: 2024
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze studie onderzoekt de dynamiek van schuldtoewijzing in de context van influencer marketing, met de nadruk op de rol van de sterkte van de relatie tussen een social media influencer (SMI) en zijn/haar/hun volgers en de waargenomen betrouwbaarheid van de SMI bij het vormgeven van klanttevredenheid na servicestoringen die optreden nadat klanten de aanbeveling van een SMI hebben gevolgd. In het digitale tijdperk van vandaag zijn SMI's cruciaal geworden in marketingstrategieën en hebben ze een aanzienlijke impact op het consumentengedrag. De wisselwerking tussen SMI's, dienstverleners en de schuldtoewijzing van consumenten tijdens servicestoringen blijft echter onderbelicht. De primaire onderzoeksvraag die deze studie leidt, is: Hoe beïnvloeden de kenmerken van SMI's de schuldtoewijzing tussen SMI's en dienstverleners, en hoe beïnvloedt deze schuldverdeling de algemene klanttevredenheid wanneer een servicestoring optreedt met een service die de SMI aanbeveelt? Om deze vraag te beantwoorden, onderzoekt de studie de directe en indirecte effecten van de sterkte van de relatie en de waargenomen betrouwbaarheid op schuldtoewijzing aan zowel SMI's als dienstverleners en hun daaropvolgende impact op de algemene klanttevredenheid.
Notes: Master of Management-International Marketing Strategy
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/44021
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01ff7e96-93a0-4261-becf-8f50fc1c2b2e.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open
a847a006-cf18-4dab-97a9-6ad20454da7e.pdf471.2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.