Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44080
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLIZIN, Sebastien
dc.contributor.authorWillekens, Britt
dc.date.accessioned2024-09-13T07:53:47Z-
dc.date.available2024-09-13T07:53:47Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44080-
dc.description.abstractGlobalisering heeft geleid tot economische schokken, ongezonde levensstijlen, gebrek aan transparantie over voedselherkomst en milieuschade. Consumenten tonen meer interesse in voedselproductiesystemen die milieubelasting verminderen en gezonde voedingsmiddelen verhogen. Alternatieve voedselproductiesystemen, zoals korte voedselketens (SFSC), kunnen deze nadelen verzachten. Het onderzoek richt zich op het effect van etikettering op de aankoopintentie van lokale gember, met de verse gemberknol als casestudie om te onderzoeken hoe consumenten kunnen worden beïnvloed om te kiezen voor lokale Belgische gember. De literatuurstudie analyseert factoren die consumenten motiveren om lokale producten te kopen en de effectiviteit van nudging-strategieën. De enquête, met 108 respondenten, onderzoekt de impact van verschillende etiketteringen (lokaal, biologisch, beide of geen) op de aankoopintentie. Consumenten waarderen lokale producten om hun kwaliteit, versheid en gezondheidsvoordelen en zijn bereid meer te betalen na de pandemie. De enquête toonde aan dat producten zonder biologisch label significant hoger werden beoordeeld dan producten met een biologisch label, terwijl het lokale label geen significante invloed had.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleHet effect van etikettering op de aankoopintentie van lokale gember
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-supply chain management
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorWillekens, Britt-
item.fullcitationWillekens, Britt (2024) Het effect van etikettering op de aankoopintentie van lokale gember.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5f0e1677-3397-4760-9790-1d269555a89d.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open
f942b5d6-fc66-4ed0-80b6-e1e24db215e9.pdf572.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.