Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44168
Title: Hybrid remote rendering
Authors: Koot, Matthijs
Advisors: WIJNANTS, Maarten
MICHIELS, Nick
Issue Date: 2024
Publisher: tUL
Abstract: Deze thesis onderzoekt de ontwikkeling en evaluatie van een Hybride Remote Rendering-systeem, ontworpen om de game-ervaring te verbeteren door renderingtaken intelligent te verdelen tussen een client en een externe server. De studie toont aan dat hybride rendering de latentie aanzienlijk kan verminderen en de grafische kwaliteit kan behouden, vooral in omgevingen met variabele netwerkomstandigheden. Door kritieke elementen lokaal te renderen en minder kritieke taken naar de server over te dragen, biedt het systeem een responsieve en visueel aantrekkelijke ervaring. Dit voordeel gaat echter gepaard met een toename in bandbreedtegebruik, vooral in de "Background Only"-modus. Het onderzoek vergelijkt ook verschillende hybride renderingstrategieën, waarbij wordt vastgesteld dat "Distance-Based" en "Cost-Based" benaderingen een gebalanceerde prestatie leveren onder beperkte netwerkomstandigheden, hoewel ze soms visuele artefacten en synchronisatieproblemen introduceren. Hoewel hybride rendering effectief is in scenario's met matige tot hoge latentie, nemen de voordelen af bij zeer slechte netwerkomstandigheden. De thesis concludeert dat hybride rendering een levensvatbaar alternatief is voor volledig cloudgebaseerde oplossingen, waarbij toekomstig onderzoek nodig is om synchronisatieproblemen aan te pakken en geavanceerde technieken zoals dynamische frame-warping en AI-gedreven resourceallocatie te verkennen.
Notes: master in de informatica
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/44168
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cd08da2b-ccaa-46e2-b847-1086cb8ea1de.pdf35 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.