Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQUARTIER, Katelijn
dc.contributor.authorJanssens, Aurélie
dc.date.accessioned2024-09-13T07:55:36Z-
dc.date.available2024-09-13T07:55:36Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44221-
dc.description.abstractDeze scriptie onderzoekt hoe een retailruimte een krachtige hefboom kan zijn voor de consument om deel te nemen aan de circulaire economie. Het onderzoek begint met een theoretisch kader, waarin literatuuronderzoek naar consumentenpsychologie en de geschiedenis van consumptie wordt uitgevoerd. Dit biedt een diepgaand inzicht in de keuze van het onderwerp en onderstreept het belang ervan. Er worden opvallende statistieken gepresenteerd en enkele kernbegrippen gedefinieerd voor extra helderheid. Het tweede deel van deze scriptie verdiept zich in de praktische aspecten van het onderzoek. Bestaande strategieën worden geanalyseerd, waarbij zowel de voordelen als nadelen worden belicht. Daarnaast wordt consumentengedrag besproken en worden onderzoeksresultaten gepresenteerd uit het Infinitex-project, een initiatief van Thomas More. Op basis van deze resultaten worden conclusies getrokken en mogelijke interventiestrategieën onderzocht. Daarna volgen de case studies, die voorbeelden bieden van praktische toepassingen die grondig worden geanalyseerd op basis van de interventiestrategieën. De casestudy’s zijn geselecteerd uit de beperkte succesvolle toepassingen van circulaire strategieën in de praktijk tot nu toe. Op basis van dit laatste deel van het onderzoek wordt de vertaalslag gemaakt naar het masterproject. Met deze onderzoeksresultaten worden ontwerpers mogelijke richtlijnen geboden voor het succesvol integreren van een circulaire strategie in een winkel van een bestaand merk dat voorheen uitsluitend lineair functioneerde.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleImplementatie van circulaire strategieën in kledingwinkels
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de interieurarchitectuur
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorJanssens, Aurélie-
item.fullcitationJanssens, Aurélie (2024) Implementatie van circulaire strategieën in kledingwinkels.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
049cf7d4-85c0-4bc5-93d4-f2bc8c64de96.pdf39.13 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.