Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46085
Title: Van klacht naar kans? Hoe hotels omgaan met taalklachten
Authors: RAEDTS, Mariet 
Roozen, Irene
Issue Date: 2025
Source: Tekst[blad] (houten), 31 (1) , p. 38 -41
Abstract: Stel je boekt via Booking.com een hotel in Amsterdam voor een weekendje weg. Bij de check-in word je in het Engels begroet. En zelfs als je duidelijk maakt dat je Nederlands spreekt, zegt de baliemedewerker: “In English, please”. In online reviews zien we dat Nederlandse toeristen klagen over het Engelse taalgebruik in hotels in eigen land. En hotels pareren dit niet altijd effectief in hun online reacties, laat onderzoek van Mariet Raedts en Irene Roozen zien.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/46085
ISSN: 1382-5216
Category: A3
Type: Journal Contribution
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tekstblad 2025-1 Raedts Roozen_Hotelreacties op taalklachten.pdf
  Restricted Access
Published version404.27 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Tekstblad.Raedts Roozen.DEF.pdf
  Until 2026-05-28
Non Peer-reviewed author version301.68 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.