Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.authorRaemaekers, Jill
dc.contributor.authorBraeken, Elfie
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:03Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:03Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46811-
dc.description.abstractInclusie in het onderwijs wordt steeds belangrijker, met de nadruk op gelijke kansen en participatie voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond of moeilijkheden. Het doel van dit onderzoek is om te verkennen hoe de inclusie van OV4-leerlingen in het reguliere onderwijs bevorderd kan worden en welke barrières en kansen zich voordoen in deze samenwerking. Door middel van focusgroepgesprekken met leerkrachten en leerlingen, wordt inzicht gegeven in de bestaande praktijken en belemmeringen voor inclusie. De kwalitatieve bevindingen suggereren dat hoewel er een groeiende bereidheid is om inclusie te ondersteunen, er nog steeds structurele, organisatorische en pedagogische uitdagingen bestaan. Deze bevindingen zijn in lijn met eerdere studies die gemengde resultaten tonen, wat wijst op de complexiteit van dit onderzoek. Verder geeft dit onderzoek een kijk op de momentele samenwerking tussen de twee onderwijsvormen en draagt bij aan de discussie over hoe inclusie in het onderwijs op een doeltreffende manier kan worden gerealiseerd. Toekomstig onderzoek over verschillende scholen heen is aanbevolen om deze nuances verder te verkennen en de huidige bevindingen te verifiëren.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe weg naar meer inclusie tussen regulier onderwijs en OV4
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
dc.description.notesEducatieve master in de ontwerpwetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorRaemaekers, Jill-
item.contributorBraeken, Elfie-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationRaemaekers, Jill & Braeken, Elfie (2025) De weg naar meer inclusie tussen regulier onderwijs en OV4.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a27ecfbe-2fb9-48a3-90ca-35cdafa31ee8.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.