Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEMMERS, Elke
dc.contributor.authorSchraepen, Daphne
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:07Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:07Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46830-
dc.description.abstractDeze masterproef onderzoekt hoe leerkrachten in het secundair onderwijs artificiële intelligentie (AI) ervaren en welke noden ze hebben bij de integratie ervan in hun klaspraktijk. Via een enquête bij 40 leerkrachten en diepte-interviews met vijf deelnemers werden de belangrijkste obstakels en behoeften in kaart gebracht. De resultaten tonen aan dat hoewel 42,5% van de leerkrachten AI momenteel niet gebruikt, een overgrote meerderheid (88,2%) bereid is ermee aan de slag te gaan mits voldoende ondersteuning. De grootste drempels bleken een gebrek aan kennis, tijd en opleiding. Op basis van deze inzichten werd een educatieve website ontwikkeld, genaamd 'AI in actie', die leerkrachten op een toegankelijke manier introduceert in het gebruik van AI in het onderwijs. De website biedt onder meer heldere uitleg, praktische lesvoorbeelden en links naar verdere nascholing. Deze masterproef draagt bij aan het praktijkgericht ondersteunen van leerkrachten in een snel evoluerende digitale wereld .
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleAI in de klas: noden van Vlaamse leerkrachten en een digitale ondersteuningstool op maat
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorSchraepen, Daphne-
item.fullcitationSchraepen, Daphne (2025) AI in de klas: noden van Vlaamse leerkrachten en een digitale ondersteuningstool op maat.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35ffeda2-3100-409a-8027-2391e78cf9ca.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.