Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46899
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | AGTEN, Anouk | |
dc.contributor.advisor | HOUBEN, Frederik | |
dc.contributor.author | Vanormelingen, Jessica | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T12:25:42Z | - |
dc.date.available | 2025-09-08T12:25:42Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/46899 | - |
dc.description.abstract | Embryologie dient als basis voor de specifieke anatomie bij verschillende (para)medische opleidingen, waaronder ook de opleiding vroedkunde. Het visualiseren van de dynamische embryonale ontwikkelingen wordt als moeilijk ervaren, aangezien deze processen ook in de vierde dimensie van tijd verlopen. Het hedendaagse onderwijs kent verschillende uitdagingen, zoals: lage interactie en activatie, hoge cognitieve belasting, en een perceptie van lage relevantie. In de afgelopen 10 jaar zijn 3D-visualisatietechnieken steeds populairder geworden. Dit onderzoek heeft dan ook als doel het ontwerpen van een innovatieve, activerende onderwijsvorm via 3D-visualisatie en het effect ervan op de leerervaring en leeruitkomsten te onderzoeken. Er werd een verkennend mixed-method, interventioneel effectonderzoek uitgevoerd. De resultaten geven geen uitsluitsel over het effect op de leeruitkomsten. De resultaten tonen wel aan dat de leerervaring positief wordt beïnvloed. De participanten gaven aan de workshop als interessant, leerrijk en nuttig te ervaren. De participanten ervaren een hoge graad van autonomie, veel keuzevrijheid, weinig spanning, en weinig stress. Toekomstig grootschalig onderzoek zal zich verder moeten richten op de didactische meerwaarde van 3D-visualisatie en haar effect op de leeruitkomsten en leerervaringen. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | tUL | |
dc.title | Toepassing van innovatieve 3D visualisatie bij embryologie voor vroedkunde studenten | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Vanormelingen, Jessica | - |
item.fullcitation | Vanormelingen, Jessica (2025) Toepassing van innovatieve 3D visualisatie bij embryologie voor vroedkunde studenten. | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7fa98a5b-f2e6-4333-a837-a2e32952aa1d.pdf | 1.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.