Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAGTEN, Anouk
dc.contributor.advisorHOUBEN, Frederik
dc.contributor.authorVanormelingen, Jessica
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:42Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:42Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46899-
dc.description.abstractEmbryologie dient als basis voor de specifieke anatomie bij verschillende (para)medische opleidingen, waaronder ook de opleiding vroedkunde. Het visualiseren van de dynamische embryonale ontwikkelingen wordt als moeilijk ervaren, aangezien deze processen ook in de vierde dimensie van tijd verlopen. Het hedendaagse onderwijs kent verschillende uitdagingen, zoals: lage interactie en activatie, hoge cognitieve belasting, en een perceptie van lage relevantie. In de afgelopen 10 jaar zijn 3D-visualisatietechnieken steeds populairder geworden. Dit onderzoek heeft dan ook als doel het ontwerpen van een innovatieve, activerende onderwijsvorm via 3D-visualisatie en het effect ervan op de leerervaring en leeruitkomsten te onderzoeken. Er werd een verkennend mixed-method, interventioneel effectonderzoek uitgevoerd. De resultaten geven geen uitsluitsel over het effect op de leeruitkomsten. De resultaten tonen wel aan dat de leerervaring positief wordt beïnvloed. De participanten gaven aan de workshop als interessant, leerrijk en nuttig te ervaren. De participanten ervaren een hoge graad van autonomie, veel keuzevrijheid, weinig spanning, en weinig stress. Toekomstig grootschalig onderzoek zal zich verder moeten richten op de didactische meerwaarde van 3D-visualisatie en haar effect op de leeruitkomsten en leerervaringen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publishertUL
dc.titleToepassing van innovatieve 3D visualisatie bij embryologie voor vroedkunde studenten
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de gezondheidswetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVanormelingen, Jessica-
item.fullcitationVanormelingen, Jessica (2025) Toepassing van innovatieve 3D visualisatie bij embryologie voor vroedkunde studenten.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7fa98a5b-f2e6-4333-a837-a2e32952aa1d.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.