Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46902
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | AGTEN, Anouk | |
dc.contributor.advisor | HANSSEN, Ine | |
dc.contributor.author | Geers, Kirsten | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T12:25:43Z | - |
dc.date.available | 2025-09-08T12:25:43Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/46902 | - |
dc.description.abstract | Het anatomie onderwijs heeft de laatste jaren een belangrijke evolutie ondergaan en wordt meer en meer ondersteund door digitale technologie. Tijdens het “eigen onderzoek” werd de Anatomage tafel ingezet als activerende werkvorm (=nieuwe lesmethode) gedurende twee zelfstandige werkzittingen binnen het vak “neurologische en inwendige systemen” in het eerste bachelorjaar "revalidatiewetenschappen en kinesitherapie" aan de Universiteit Hasselt. Hierna werd bij deze studenten een digitale vragenlijst afgenomen om de impact van virtuele dissectie op de perceptie van de studenten met betrekking tot de effectiviteit van hun leerproces, de motivatie, het inzicht in de anatomie, het gebruiksgemak van de Anatomage tafel en de voorkeur van de studenten met betrekking tot de onderwijsvorm te onderzoeken. Het gebruik van de Anatomage tafel leidde tot een significante verbetering in de perceptie van de studenten omtrent de effectiviteit van hun leerproces, de motivatie, het inzicht in de anatomie en het gebruiksgemak. De voorkeur van de studenten ging uit naar een combinatie van het gebruik van de Anatomage tafel met fysieke modellen, waarbij anatomische video’s op voorhand thuis werden bekeken ter zelfstudie. De nieuwe lesmethode was geassocieerd met een significant toegenomen effectiviteit van het leerproces, inzicht in de anatomie en motivatie gerapporteerd door studenten, zowel voor als na afloop van het examen. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | tUL | |
dc.title | Het gebruik en de effectiviteit van digitale technologie in het anatomie onderwijs: de virtuele dissectietafel Anatomage | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Geers, Kirsten | - |
item.fullcitation | Geers, Kirsten (2023) Het gebruik en de effectiviteit van digitale technologie in het anatomie onderwijs: de virtuele dissectietafel Anatomage. | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7975d1c2-d917-4bc6-8cee-f7f963ca4a95.pdf | 7.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.