Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVERDONCK, Lotte
dc.contributor.advisorKUPPENS, Tom
dc.contributor.authorLodewijckx, Britte
dc.date.accessioned2025-09-08T12:26:34Z-
dc.date.available2025-09-08T12:26:34Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46996-
dc.description.abstractDeze masterproef onderzoekt hoe crisismanagementstrategieën voor Black Swan-events, zoals de COVID-19-pandemie, binnen supply chains vertaald kunnen worden naar het hoger onderwijs. Via een literatuurstudie en vier interviews met professionals werden sleutelstrategieën geïdentificeerd, zoals scenarioplanning, samenwerking en supply chain mapping. Daarnaast werd de businessgame “The Fresh Connection” getest bij 17 masterstudenten aan UHasselt. De game verbeterde merkbaar hun soft en hard skills, al bleef technologische toepassing beperkt. De resultaten tonen dat onderwijs in crisismanagement baat heeft bij praktijkgerichte methoden, maar breder onderzoek is nodig voor generaliseerbaarheid en technologische verdieping.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleCrisismanagement in Supply Chain en educatieve lesmodules voor het hoger onderwijs
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-supply chain management
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorLodewijckx, Britte-
item.fullcitationLodewijckx, Britte (2025) Crisismanagement in Supply Chain en educatieve lesmodules voor het hoger onderwijs.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
52414ef0-9bec-480b-a988-51ee3ed1718d.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open
d0333bcb-b9dc-431b-96d4-30acd8c12a20.pdf104.06 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.