Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8726
Title: 'Customer Value': bepaling en meting van het concept
Authors: LEROI-WERELDS, Sara 
Advisors: SWINNEN, G.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Klanten hebben vandaag de dag een enorme keuze aan producten, merken, leveranciers en prijzen. Het is dan ook belangrijk dat bedrijven hun klanten superieure waarde leveren en deze waarde ook meten. De meting van de waarde die een bedrijf aan haar klanten levert, komt in deze thesis aan bod. De centrale onderzoeksvraag luidt: 'Hoe kunnen bedrijven de waarde die ze aan hun klanten leveren, meten?'. In de literatuurstudie komt eerst de trend gaande van conformance quality, over tevredenheid en loyaliteit, naar waarde voor de klant aan bod. Vervolgens worden verschillende definities en meetmethoden besproken. Daarnaast wordt ook ingegaan op hoe bedrijven waarde kunnen leveren aan hun klanten. Ten slotte wordt een link gelegd met klantensatisfactie en -loyaliteit. In de praktijkstudie wordt een 'customer value analyse' gedaan voor Kinepolis Hasselt. Hieruit blijkt dat de Hasseltse bioscoop een inferieure waarde levert aan haar klanten in vergelijking met haar Limburgse concurrenten.
Notes: 3de jaar handelsingenieur - major marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8726
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03209422007412c.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

208
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

136
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.