Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/9713
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBRIJS, Kris-
dc.contributor.authorRUITER, Rob-
dc.contributor.authorBRIJS, Tom-
dc.date.accessioned2009-07-30T14:00:01Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationBrijs, K. & Ruiter, R. & Brijs, T. (Ed.) Jaarboek Verkeersveiligheid 2009, p. 92-100.-
dc.identifier.issn1781-0825-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/9713-
dc.description.abstractHet ontstaan van ongevallen is een uiterst complex fenomeen dat ingebed is in een context waarbij drie verschillende componenten constant op elkaar inwerken (Wierwille et al. 2002). Deze drie componenten worden traditioneel benoemd als (1) de mens, (2) het voertuig en (3) de omgeving, een term die hier ruim dient opgevat te worden met ondermeer aspecten zoals infrastructuur, wegbeeld, andere weggebruikers, wetgeving, tijdsdruk, etc. Volgens het Swiss Cheese Model van Reason (1997) komt een maximaal doeltreffend veiligheidsbeleid neer op een systeembenadering waarbij men aandacht schenkt aan ieder van deze drie componenten en poogt een ‘nultolerantie’ na te streven inzake het voorkomen van mogelijke tekortkomingen met betrekking tot elk van deze drie kernaspecten.-
dc.format.extent64491 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isonl-
dc.publisherVlaamse Stichting Verkeerskunde-
dc.titleNaar een evidence-based en doelgroep-specifieke verkeerseducatie-
dc.typeProceedings Paper-
dc.relation.edition2009-
local.bibliographicCitation.authorsBrijs, T.-
local.bibliographicCitation.authorsRuiter, R.-
local.bibliographicCitation.authorsBrijs, K.-
local.bibliographicCitation.conferencenameVlaams Congres Verkeersveiligheid-
dc.identifier.epage100-
dc.identifier.spage92-
local.bibliographicCitation.jcatC1-
local.type.refereedNon-Refereed-
local.type.specifiedProceedings Paper-
dc.bibliographicCitation.oldjcatC2-
local.bibliographicCitation.btitleJaarboek Verkeersveiligheid 2009-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorBRIJS, Kris-
item.contributorRUITER, Rob-
item.contributorBRIJS, Tom-
item.fullcitationBRIJS, Kris; RUITER, Rob & BRIJS, Tom (2009) Naar een evidence-based en doelgroep-specifieke verkeerseducatie. In: Brijs, K. & Ruiter, R. & Brijs, T. (Ed.) Jaarboek Verkeersveiligheid 2009, p. 92-100..-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artikel Jaarboek_2_RR.pdfPeer-reviewed author version62.98 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

38
checked on Sep 6, 2022

Download(s)

22
checked on Sep 6, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.