Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/9713
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BRIJS, Kris | - |
dc.contributor.author | RUITER, Rob | - |
dc.contributor.author | BRIJS, Tom | - |
dc.date.accessioned | 2009-07-30T14:00:01Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Brijs, K. & Ruiter, R. & Brijs, T. (Ed.) Jaarboek Verkeersveiligheid 2009, p. 92-100. | - |
dc.identifier.issn | 1781-0825 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/9713 | - |
dc.description.abstract | Het ontstaan van ongevallen is een uiterst complex fenomeen dat ingebed is in een context waarbij drie verschillende componenten constant op elkaar inwerken (Wierwille et al. 2002). Deze drie componenten worden traditioneel benoemd als (1) de mens, (2) het voertuig en (3) de omgeving, een term die hier ruim dient opgevat te worden met ondermeer aspecten zoals infrastructuur, wegbeeld, andere weggebruikers, wetgeving, tijdsdruk, etc. Volgens het Swiss Cheese Model van Reason (1997) komt een maximaal doeltreffend veiligheidsbeleid neer op een systeembenadering waarbij men aandacht schenkt aan ieder van deze drie componenten en poogt een ‘nultolerantie’ na te streven inzake het voorkomen van mogelijke tekortkomingen met betrekking tot elk van deze drie kernaspecten. | - |
dc.format.extent | 64491 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | nl | - |
dc.publisher | Vlaamse Stichting Verkeerskunde | - |
dc.title | Naar een evidence-based en doelgroep-specifieke verkeerseducatie | - |
dc.type | Proceedings Paper | - |
dc.relation.edition | 2009 | - |
local.bibliographicCitation.authors | Brijs, T. | - |
local.bibliographicCitation.authors | Ruiter, R. | - |
local.bibliographicCitation.authors | Brijs, K. | - |
local.bibliographicCitation.conferencename | Vlaams Congres Verkeersveiligheid | - |
dc.identifier.epage | 100 | - |
dc.identifier.spage | 92 | - |
local.bibliographicCitation.jcat | C1 | - |
local.type.refereed | Non-Refereed | - |
local.type.specified | Proceedings Paper | - |
dc.bibliographicCitation.oldjcat | C2 | - |
local.bibliographicCitation.btitle | Jaarboek Verkeersveiligheid 2009 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | BRIJS, Kris | - |
item.contributor | RUITER, Rob | - |
item.contributor | BRIJS, Tom | - |
item.fullcitation | BRIJS, Kris; RUITER, Rob & BRIJS, Tom (2009) Naar een evidence-based en doelgroep-specifieke verkeerseducatie. In: Brijs, K. & Ruiter, R. & Brijs, T. (Ed.) Jaarboek Verkeersveiligheid 2009, p. 92-100.. | - |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
artikel Jaarboek_2_RR.pdf | Peer-reviewed author version | 62.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.