Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19264
Title: De effectiviteit van het gebruik van planten en (groene) geuren in een retailomgeving. Literatuuroverzicht en empirisch onderzoek
Authors: Stalens, Charlotte
Advisors: JANSSENS, Wim
ADAMS, Carmen
DOUCE, Lieve
Issue Date: 2015
Publisher: UHasselt
Abstract: Het gebruik van sensorische elementen in de winkelomgeving om het gedrag van consumenten te beïnvloeden, begint meer en meer een vaste waarde te worden. Geuren die verspreid worden in de omgeving zijn hierbij geen uitzonderingen meer. Planten in de winkelomgeving daarentegen zijn slechts zelden te vinden. Het combineren van deze mogelijke invloedhebbers op consumentengedrag, kan voor interessante resultaten zorgen. Er werd een veldexperiment uitgevoerd om de invloeden van (groene) geuren en planten te onderzoeken op affect, evaluaties van de winkel en toenadering of vermijding.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/19264
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11310602014638.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

44
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

34
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.