Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/21886
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUnger, Gerard-
dc.contributor.advisorWILLEMS, Bert-
dc.contributor.authorBESSEMANS, Ann-
dc.date.accessioned2016-08-04T08:41:39Z-
dc.date.available2016-08-04T08:41:39Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/21886-
dc.description.abstractLezen gebeurt zonder letters bewust te herkennen.Nochtans vormen letters een belangrijk fundament voor het bepalen van leesbaarheid. Letters dienen gedecodeerd te worden om tot betekenis te komen.Eenieder die in het leesproces gehinderd wordt, kan zich persoonlijk minder ontwikkelen op intellectueel en sociaal vlak.-
dc.description.abstractReading is done without consciously recognising letters. Nevertheless letters constitue an important aspect to determind legibility. Letters need to be decoded in order to obtain meaning. A person whose readingprocess is impeded, is less able to develop both intellectual and social.-
dc.language.isonl-
dc.titleLetterontwerp voor kinderen met een visuele functiebeperking-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages445-
local.bibliographicCitation.jcatT1-
local.type.specifiedPhd thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationBESSEMANS, Ann (2012) Letterontwerp voor kinderen met een visuele functiebeperking.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:PhD theses
Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ann Bessemans.pdf43.71 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

6
checked on May 20, 2022

Download(s)

4
checked on May 20, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.