Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22381
Title: Externe sturing van de NAO-robot voor mens-robot-communicatie bij autistische kinderen
Authors: Geerts, Willem
Advisors: MENTENS, Nele
CUYPERS, Ludo
Issue Date: 2016
Publisher: UHasselt
Abstract: De universiteit van Antwerpen heeft vorig jaar een onderzoek gedaan naar de communicatie tussen robot en mens, meer bepaald de communicatie tussen robots en autistische kinderen. Hieruit bleek dat robots een positieve bijdrage hadden tijdens therapieën. Momenteel wordt er onderzocht wanneer de robot introvert of extravert moet reageren. Om de robot in reële tijd aan te sturen doet men beroep op COMmeto. Deze masterproef onderzoekt op welke manier de robot moet worden geprogrammeerd en of de specificaties voldoen aan de nodige vereisten. Bewegingen maken, sensoren uitlezen, audio ontvangen en verzenden zijn enkele van de aspecten die aan bod komen. Aldebaran, de ontwikkelaar van de NAO robot, ondersteunt meerdere programmeertalen voor het programmeren van de robot. Deze talen worden met elkaar vergeleken en getest om zo uit te maken met welke taal er uiteindelijk wordt geprogrammeerd. Verder moeten de gevraagde scenario's van de UAntwerpen gecodeerd worden voor hun experimenten. Het resultaat van deze masterproef is dat de robot in reële tijd met Java door een extern werkstation wordt aangestuurd. Deze opstelling is gemakkelijk toepasbaar voor therapieën met autistische kinderen.
Notes: master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/22381
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13352552015H56.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open
13352552015H56p.pdf492.71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

36
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

26
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.