Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/23556
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTHOELEN, Annelies-
dc.contributor.authorVan der Schaege, Koen-
dc.date.accessioned2017-05-03T13:26:28Z-
dc.date.available2017-05-03T13:26:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationKwintessens, 24(1), p. 46-51-
dc.identifier.issn0779-1534-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/23556-
dc.description.abstractOnze creatieve industrie is een overwegend blanke wereld. Consumenten van kunst en cultuur behoren traditioneel tot de autochtone middenklasse, net zoals recensenten, beleidsmakers, docenten, curatoren en experten. Maar in de huidige geglobaliseerde wereld stromen veel diverse invloeden ons leven binnen. Zo zijn er ook in Vlaanderen bijvoorbeeld steeds meer designers met een etnisch diverse origine werkzaam in de creatieve sector. (Een persoon uit een ‘etnische minderheid’ wordt meestal gedefinieerd als iemand die zelf geboren is buiten de EU15 of Noord-Amerika, of die ten minste één ouder heeft die dat is. Schattingen van het aantal designers van vreemde origine werkzaam in Vlaanderen variëren tussen de 1,5 % en 4 %.) Annelies Thoelen, medewerker bij Design Vlaanderen en onderzoeker aan UHasselt, zocht in een doctoraatsproefschrift uit hoe je je het best profileert in deze blanke kunstwereld, als designer met een diverse origine. Gebruik je je origine als inspiratiebron en als handelsmerk, of is dat niet altijd even zinvol? Kwintessens nam ook een duik in de roots van drie ontwerpers, die elk op hun eigen wijze omgaan met hun identiteit.-
dc.language.isonl-
dc.rights(c) Eventattitude T. Belvaux, Défilé Petits Rien 2011-
dc.titleInspirerend cross-cultureel design: vervlochten identiteit als handelsmerk?-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage51-
dc.identifier.issue1-
dc.identifier.spage46-
dc.identifier.volume24-
local.bibliographicCitation.jcatA3-
local.type.refereedNon-Refereed-
local.type.specifiedArticle-
dc.identifier.urlhttps://issuu.com/kwintessensmagazine/docs/kwintessens_2015-1-
item.contributorTHOELEN, Annelies-
item.contributorVan der Schaege, Koen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationTHOELEN, Annelies & Van der Schaege, Koen (2015) Inspirerend cross-cultureel design: vervlochten identiteit als handelsmerk?. In: Kwintessens, 24(1), p. 46-51.-
item.accessRightsOpen Access-
crisitem.journal.issn0779-1534-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015-1 Identitieit.pdfPublished version2.62 MBAdobe PDFView/Open
2015-1 Identiteit (1).pdfPeer-reviewed author version143.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

16
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

2
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.