Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/24908
Title: Dyslexie: aangeleerd, niet aangeboren
Authors: MOONEN, Erik 
Issue Date: 2013
Source: Neerlandia/Nederlands van Nu, 117(1), p. 32-34
Abstract: In Nederland zijn zowat anderhalf miljoen volwassenen laaggeletterd, in Vlaanderen zevenhonderdduizend. Dat is niet alleen voor die mensen een probleem. In Nederland is becijferd dat laaggeletterdheid de samenleving zowat anderhalf miljard euro per jaar kost. Zulke cijfers zetten al gauw aan tot creativiteit bij het bedenken van actieplannen. Daar zijn successen mee geboekt, maar nu lijkt de vooruitgang gestokt. “Taalcursussen en internetonderwijs hebben het aantal laaggeletterden weliswaar verminderd, maar door gebrekkig basisonderwijs, migratie en meer kinderen met leerproblemen, zoals dyslexie, neemt het totaal aantal laaggeletterden per saldo niet af.”, meldde NRC Handelsblad in juli 2012 nog.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/24908
Link to publication/dataset: http://users.ugent.be/~wduyck/media/Neerlandia%20Dyslexie.pdf
ISSN: 0028-2382
Category: A2
Type: Journal Contribution
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neerlandia Dyslexie-32-34.pdfPublished version160.8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

62
checked on Sep 5, 2022

Download(s)

32
checked on Sep 5, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.