Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/24908
Title: | Dyslexie: aangeleerd, niet aangeboren | Authors: | MOONEN, Erik | Issue Date: | 2013 | Source: | Neerlandia/Nederlands van Nu, 117(1), p. 32-34 | Abstract: | In Nederland zijn zowat anderhalf miljoen volwassenen laaggeletterd, in Vlaanderen zevenhonderdduizend. Dat is niet alleen voor die mensen een probleem. In Nederland is becijferd dat laaggeletterdheid de samenleving zowat anderhalf miljard euro per jaar kost. Zulke cijfers zetten al gauw aan tot creativiteit bij het bedenken van actieplannen. Daar zijn successen mee geboekt, maar nu lijkt de vooruitgang gestokt. “Taalcursussen en internetonderwijs hebben het aantal laaggeletterden weliswaar verminderd, maar door gebrekkig basisonderwijs, migratie en meer kinderen met leerproblemen, zoals dyslexie, neemt het totaal aantal laaggeletterden per saldo niet af.”, meldde NRC Handelsblad in juli 2012 nog. | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/24908 | Link to publication/dataset: | http://users.ugent.be/~wduyck/media/Neerlandia%20Dyslexie.pdf | ISSN: | 0028-2382 | Category: | A2 | Type: | Journal Contribution |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Neerlandia Dyslexie-32-34.pdf | Published version | 160.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.