Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/25592
Title: | 19e-eeuwse muzikale vooroordelen over De West: Henriëtte Kegges muzikaliteit als stereotype in Hildebrands Camera Obscura | Authors: | VAN ZWIETEN, Koos Jaap | Issue Date: | 2016 | Source: | Neerlandia, Nederlands-Vlaams tijdschrift voor taal, cultuur en maatschappij, 120(4), p. 22-23 (Art N° 7) | Abstract: | Zoals ook uit zijn dagboeken blijkt, had de Leidse student Nicolaaas Beets, die onder het pseudoniem Hildebrand vanaf 1839 zijn Camera Obscura liet verschijnen (Hildebrand, 1900), zacht uitgedrukt geen hoge dunk van onze toenmalige overzeese koloniën. | Notes: | Koos Jaap van Zwieten is hoogleraar anatomie aan de Universiteit Hasselt. Namens de Vlaamse Interuniversitaire Raad coördineerde hij vanaf 1996 een samenwerkingsproject van de Universiteit Hasselt met de Faculteit der Medische Wetenschappen, Paramaribo, Suriname op het gebied van onderwijs en wetenschappen, resulterend in ruim veertig gezamenlijke publicaties en enkele PhD's, waarvan de laatste werd afgelegd in 2013. | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/25592 | ISSN: | 0028-2383 | Category: | A2 | Type: | Journal Contribution |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Neerlandia 4, 2016, pp. 22-23.pdf Restricted Access | Published version | 2.15 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.