Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/25592
Title: 19e-eeuwse muzikale vooroordelen over De West: Henriëtte Kegges muzikaliteit als stereotype in Hildebrands Camera Obscura
Authors: VAN ZWIETEN, Koos Jaap 
Issue Date: 2016
Source: Neerlandia, Nederlands-Vlaams tijdschrift voor taal, cultuur en maatschappij, 120(4), p. 22-23 (Art N° 7)
Abstract: Zoals ook uit zijn dagboeken blijkt, had de Leidse student Nicolaaas Beets, die onder het pseudoniem Hildebrand vanaf 1839 zijn Camera Obscura liet verschijnen (Hildebrand, 1900), zacht uitgedrukt geen hoge dunk van onze toenmalige overzeese koloniën.
Notes: Koos Jaap van Zwieten is hoogleraar anatomie aan de Universiteit Hasselt. Namens de Vlaamse Interuniversitaire Raad coördineerde hij vanaf 1996 een samenwerkingsproject van de Universiteit Hasselt met de Faculteit der Medische Wetenschappen, Paramaribo, Suriname op het gebied van onderwijs en wetenschappen, resulterend in ruim veertig gezamenlijke publicaties en enkele PhD's, waarvan de laatste werd afgelegd in 2013.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/25592
ISSN: 0028-2383
Category: A2
Type: Journal Contribution
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neerlandia 4, 2016, pp. 22-23.pdf
  Restricted Access
Published version2.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

42
checked on Aug 9, 2022

Download(s)

4
checked on Aug 9, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.