Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/34928
Title: | Corona-proof onderwijs | Authors: | Kelchtermans, Stefanie | Advisors: | NYSEN, Ruth DENOLF, Katleen |
Issue Date: | 2021 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | In maart 2020 sloten veel Europese scholen de deuren om de Covid uitbraak in te perken. Er werd voor ongekende tijd noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Bij de heropening van de scholen in september 2020 onderging de leeromgeving een transformatie: lessen werden nu geheel online, blended of hybride gegeven. Deze manieren van lesgeven vragen om aanpassingen in instructie- en evaluatiefase en voldoende technische kennis van leerkrachten en leerlingen. Verder zijn er in een online leeromgeving nog andere factoren die een barrière kunnen vormen om lessen te volgen of om tot leren te komen. Aan de hand van digitale vragenlijsten en dieptegesprekken probeert deze studie knelpunten en oplossingen in kaart te brengen met betrekking tot evaluatiemogelijkheden, ICT-tools, klasmanagement en het efficiënt schakelen tussen fysiek en online onderwijs binnen de context van het secundair onderwijs. De resultaten bieden suggesties en aanbevelingen die een veranderende leeromgeving zouden kunnen optimaliseren voor leerkrachten en leerlingen alsook de beleidsmakers. | Notes: | Educatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/34928 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
b29474b7-969d-42a4-b534-e27995dca7c7.pdf | 2.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.