Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/34928
Title: Corona-proof onderwijs
Authors: Kelchtermans, Stefanie
Advisors: NYSEN, Ruth
DENOLF, Katleen
Issue Date: 2021
Publisher: UHasselt
Abstract: In maart 2020 sloten veel Europese scholen de deuren om de Covid uitbraak in te perken. Er werd voor ongekende tijd noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Bij de heropening van de scholen in september 2020 onderging de leeromgeving een transformatie: lessen werden nu geheel online, blended of hybride gegeven. Deze manieren van lesgeven vragen om aanpassingen in instructie- en evaluatiefase en voldoende technische kennis van leerkrachten en leerlingen. Verder zijn er in een online leeromgeving nog andere factoren die een barrière kunnen vormen om lessen te volgen of om tot leren te komen. Aan de hand van digitale vragenlijsten en dieptegesprekken probeert deze studie knelpunten en oplossingen in kaart te brengen met betrekking tot evaluatiemogelijkheden, ICT-tools, klasmanagement en het efficiënt schakelen tussen fysiek en online onderwijs binnen de context van het secundair onderwijs. De resultaten bieden suggesties en aanbevelingen die een veranderende leeromgeving zouden kunnen optimaliseren voor leerkrachten en leerlingen alsook de beleidsmakers.
Notes: Educatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/34928
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b29474b7-969d-42a4-b534-e27995dca7c7.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.