Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/34936
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRASSINNE, Kristien
dc.contributor.authorKetelslegers, Lore
dc.date.accessioned2021-09-13T13:00:03Z-
dc.date.available2021-09-13T13:00:03Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/34936-
dc.description.abstractDeze masterproef probeert een antwoord te formuleren op de vraag: "Hoe kunnen we, via een maatschappelijk probleem zoals luchtvervuiling, chemische practica opstellen die het kritisch denken (en de motivatie) van leerlingen van de 3e graad ASO/TSO in de wetenschappelijke richtingen verhogen? Welke componenten van deze practica moeten aangepast worden om dit kritisch denken te verkrijgen?" Hiervoor zijn er drie verschillende experimenten uitgewerkt die zich toespitsen op een van de vervuilende stoffen. Een eerste experiment concentreert zich op fijnstof en de detectie ervan. Een tweede experiment houdt zich bezig met stikstofdioxide en het derde experiment met de analyse van koolstofdioxide.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleOntwerpen van een didactisch chemisch experiment. Luchtvervuiling in de klas
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationKetelslegers, Lore (2021) Ontwerpen van een didactisch chemisch experiment. Luchtvervuiling in de klas.-
item.contributorKetelslegers, Lore-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
461bf3f4-c873-4de2-b3aa-ffed57b82732.pdf4.86 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

68
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.