Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/35057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorROGIERS, Frederik
dc.contributor.advisorDE BIE, Nick
dc.contributor.authorVanpol, Nick
dc.date.accessioned2021-09-13T13:02:20Z-
dc.date.available2021-09-13T13:02:20Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/35057-
dc.description.abstractDe onderzoeksinstelling Flanders Make onderzoekt o.a. nieuwe technologische ontwikkelingen binnen het domein van de voertuigindustrie. Eén van de lopende projecten is deze van het hybride testvoertuig, gebaseerd op een Range Rover Evoque platform. De doelstelling van deze masterproef bestaat eruit om een beter inzicht te krijgen over het thermisch gedrag van het huidig koelsysteem van de elektrische motoren en het batterijpakket. Om het thermisch gedrag van de vermogencomponenten, bestaande uit respectievelijk het batterijpakket en de in-wielmotoren, op te stellen werd er gebruik gemaakt van een vereenvoudigd aandrijfmodel van de wagen. In functie van een opgelegde rijcyclus konden de warmteontwikkelingen van de vermogencomponenten gesimuleerd worden. Door experimentele identificatie van de radiator van de in-wielmotoren, kon met behulp van de e-NTU methode de warmteafgifte van de radiator aan de omgeving gesimuleerd worden. De resultaten geven aan dat het koelcircuit van de in-wielmotoren voldoende koelvermogen kan leveren om de in-wielmotoren in hun gewenste temperatuurgebied te houden. Op basis van het ontwikkelde model kunnen verdere verbeteringen aan het koelsysteem onderzocht worden.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleValidatie en optimalisatie van het koelsysteem van het hybride testvoertuig
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de industriële wetenschappen: elektromechanica
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorVanpol, Nick-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationVanpol, Nick (2021) Validatie en optimalisatie van het koelsysteem van het hybride testvoertuig.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fe9e926a-fcc0-4f30-986c-14e9470a1820.pdf636.32 kBAdobe PDFView/Open
1d7edc3a-eb55-4de6-a04a-200c21213a4e.pdf3.88 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

130
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

246
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.