Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38179
Title: | Excelleren van cognitief sterke leerlingen | Authors: | Kums, Niels | Advisors: | GIELEN, Mario CLOOSEN, Evelyn |
Issue Date: | 2022 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Leerkrachten in het secundair onderwijs ervaren moeilijkheden in het herkennen en ondersteunen van cognitief sterke leerlingen. Om kwaliteitsvol en uitdagend onderwijs aan te bieden en deze leerlingen maximale ontplooiingskansen te geven, is vroegtijdige herkenning essentieel. Bovendien is er nood aan afstemming van het reguliere leerstofaanbod op de specifieke leer- en persoonlijkheidseigenschappen van deze doelgroep. Het opzet van dit onderzoek is het in kaart brengen van de huidige onderwijspraktijk van de leerkrachten secundair onderwijs verbonden aan de Mosa-RT-scholengroep te Maaseik op het gebied van cognitief sterke leerlingen. Welke problemen ondervinden leerkrachten bij het herkennen van cognitief sterke leerlingen? Welke didactische principes worden reeds toegepast om cognitief sterke leerlingen te laten excelleren? Welke schoolbrede ondersteuning is vereist om een toereikende onderwijsaanpak van cognitief sterke leerlingen te garanderen? Een creatief eindproduct, dat het excelleren van cognitief sterke leerlingen optimaliseert en dat mogelijks inzetbaar is in andere secundaire scholen, vormt een mooi sluitstuk van dit onderzoek. | Notes: | Educatieve master in de wetenschappen en technologie-engineering en technologie | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/38179 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
622c4d24-4e46-4515-a106-c7168ead5752.pdf | 2.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
26
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
4
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.