Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38179
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.advisorCLOOSEN, Evelyn
dc.contributor.authorKums, Niels
dc.date.accessioned2022-09-26T08:18:05Z-
dc.date.available2022-09-26T08:18:05Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38179-
dc.description.abstractLeerkrachten in het secundair onderwijs ervaren moeilijkheden in het herkennen en ondersteunen van cognitief sterke leerlingen. Om kwaliteitsvol en uitdagend onderwijs aan te bieden en deze leerlingen maximale ontplooiingskansen te geven, is vroegtijdige herkenning essentieel. Bovendien is er nood aan afstemming van het reguliere leerstofaanbod op de specifieke leer- en persoonlijkheidseigenschappen van deze doelgroep. Het opzet van dit onderzoek is het in kaart brengen van de huidige onderwijspraktijk van de leerkrachten secundair onderwijs verbonden aan de Mosa-RT-scholengroep te Maaseik op het gebied van cognitief sterke leerlingen. Welke problemen ondervinden leerkrachten bij het herkennen van cognitief sterke leerlingen? Welke didactische principes worden reeds toegepast om cognitief sterke leerlingen te laten excelleren? Welke schoolbrede ondersteuning is vereist om een toereikende onderwijsaanpak van cognitief sterke leerlingen te garanderen? Een creatief eindproduct, dat het excelleren van cognitief sterke leerlingen optimaliseert en dat mogelijks inzetbaar is in andere secundaire scholen, vormt een mooi sluitstuk van dit onderzoek.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleExcelleren van cognitief sterke leerlingen
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-engineering en technologie
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorKums, Niels-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationKums, Niels (2022) Excelleren van cognitief sterke leerlingen.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622c4d24-4e46-4515-a106-c7168ead5752.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.