Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38179
Title: Excelleren van cognitief sterke leerlingen
Authors: Kums, Niels
Advisors: GIELEN, Mario
CLOOSEN, Evelyn
Issue Date: 2022
Publisher: UHasselt
Abstract: Leerkrachten in het secundair onderwijs ervaren moeilijkheden in het herkennen en ondersteunen van cognitief sterke leerlingen. Om kwaliteitsvol en uitdagend onderwijs aan te bieden en deze leerlingen maximale ontplooiingskansen te geven, is vroegtijdige herkenning essentieel. Bovendien is er nood aan afstemming van het reguliere leerstofaanbod op de specifieke leer- en persoonlijkheidseigenschappen van deze doelgroep. Het opzet van dit onderzoek is het in kaart brengen van de huidige onderwijspraktijk van de leerkrachten secundair onderwijs verbonden aan de Mosa-RT-scholengroep te Maaseik op het gebied van cognitief sterke leerlingen. Welke problemen ondervinden leerkrachten bij het herkennen van cognitief sterke leerlingen? Welke didactische principes worden reeds toegepast om cognitief sterke leerlingen te laten excelleren? Welke schoolbrede ondersteuning is vereist om een toereikende onderwijsaanpak van cognitief sterke leerlingen te garanderen? Een creatief eindproduct, dat het excelleren van cognitief sterke leerlingen optimaliseert en dat mogelijks inzetbaar is in andere secundaire scholen, vormt een mooi sluitstuk van dit onderzoek.
Notes: Educatieve master in de wetenschappen en technologie-engineering en technologie
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/38179
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622c4d24-4e46-4515-a106-c7168ead5752.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

4
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.