Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38230
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPIRDAVANI, Ali
dc.contributor.authorBeliën, Jarne
dc.date.accessioned2022-09-26T08:18:33Z-
dc.date.available2022-09-26T08:18:33Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38230-
dc.description.abstractNaarmate automatische voertuigen (AV) op het wegennetwerk worden geïmplementeerd, zal er nood zijn aan kennis over hun invloed op de omgeving en infrastructuur. Daarom onderzoekt deze masterproef implementatiescenario’s van AV en hun invloed op de vermoeiing van wegen. Het doel van dit onderzoek bestond uit het evalueren van de impact van wegopbouw, temperatuur en de verdeling van de lading op de vermoeiingsprestaties van wegen voor conventionele en automatische voertuigen. Hiervoor bestudeerde dit onderzoek de vermoeiing veroorzaakt door rek, geïnduceerd door de wegbelasting op de warm gemixte asfaltlaag (WMA). De wegbelasting werd bepaald door de implementatie en dwaalscenario’s van AV. Deze bestonden uit de hoeveelheid AV in relatie tot conventionele voertuigen en dwaalpatronen (d.w.z., nul, normaal, en uniform dwaalpatroon). Naast wegbelasting werden diktes en temperaturen van de WMA bestudeerd om na te gaan wanneer een percentage aan AV resulteerde in een optimale wegbelasting. In dit onderzoek werden toekomstige scenario’s voor de optimale implementatie van AV bekomen, kijkende naar vermoeiingsprestaties van asfaltwegen. Dit resulteerde in vergelijkingen die aangaven onder welke procentuele hoeveelheden en dwaalpatronen de implementatie van AV optimaal was. De dikte van de WMA had meer invloed op vermoeiing voor het uniforme dan voor het nul en normale dwaalpatroon. De temperatuursveranderingen resulteerden in een vergelijkbaar vermoeiingsresultaat voor de verschillende dwaalpatronen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleAutomated vehicles: impact of pavement structure and load distribution on pavement fatigue performance
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de industriële wetenschappen: bouwkunde
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationBeliën, Jarne (2022) Automated vehicles: impact of pavement structure and load distribution on pavement fatigue performance.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorBeliën, Jarne-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02c5333e-896a-42d0-bc28-a6004dc18619.pdf5.82 MBAdobe PDFView/Open
6d2cff92-4ee9-471b-8696-be920cdf67da.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

42
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

28
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.