Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38473
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDOUCE, Lieve
dc.contributor.authorGrossen, Lotte
dc.date.accessioned2022-09-26T08:20:37Z-
dc.date.available2022-09-26T08:20:37Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38473-
dc.description.abstractDeze masterproef onderzoekt de vraag: “Welke eigenschappen van een influencer maken een gesponsorde instagrampost succesvol in Vlaanderen?”. Dit werd onderzocht aan de hand van een literatuurstudie en een kwalitatieve studie. In de kwalitatieve studie werden 15 Vlaamse instagramgebruikers tussen 18 en 34 jaar geïnterviewd die meerdere influencers volgen. Uit deze studie bleek dat verschillende persoonlijke eigenschappen en contentgedreven kenmerken van een influencer bepalend zijn voor volgers of ze een influencer wel of niet volgen. Daarnaast werd in de studie ook duidelijk dat volgers gesponsorde content voldoende makkelijk herkennen. Gesponsorde content kan zowel leiden tot een hogere aankoopintentie door bijdrage aan legitimiteit van het product als tot een lagere aankoopintentie door de twijfel in eerlijkheid. Gesponsorde content heeft wel meestal een negatief effect op de influencer, volgers gaan deze influencer sneller ontvolgen. Verder werd in dit onderzoek ook nagegaan welke kenmerken van een influencer en zijn of haar content zorgen voor een hogere of een lagere appreciatie wat betreft gesponsorde content. Tot slot werd ook nog bestudeerd welke verschillen volgers ervaren tussen de gesponsorde content van celebrity influencers en van micro-influencers. Hieruit volgde dat micro-influencers meer voordelen bevatten dan celebrity influencers wat betreft het plaatsen van gesponsorde content.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe rol van influencer marketing op sociale media
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorGrossen, Lotte-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationGrossen, Lotte (2022) De rol van influencer marketing op sociale media.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2650ef63-b734-4fb2-b735-35bf418499f2.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
9e52d03f-eb5a-43e1-a5c0-f19f774d9a3b.pdf284.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

232
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

176
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.