Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEMMERS, Elke
dc.contributor.advisorSTRUYVEN, Katrien
dc.contributor.authorRamsak, Ine
dc.date.accessioned2023-09-21T07:47:27Z-
dc.date.available2023-09-21T07:47:27Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/41011-
dc.description.abstractLevenslang leren is noodzakelijk geworden in de huidige steeds veranderende maatschappij. Jongeren moeten 21ste-eeuwse vaardigheden, attitudes en kennisinhouden ontwikkelen om continu up-to-date te blijven en optimaal te kunnen functioneren. De secundaire school Campus FLX zet zich hiervoor al jaren in. In deze masterproef wordt onderzocht hoe leerlingen en ouders zelfregulerend leren op deze school ervaren. Aan de hand van vragenlijsten wordt inzicht verkregen in de perceptie en het begrip van zelfregulerend leren bij de leerlingen en hun ouders. Individuele diepte-interviews maken het mogelijk dit inzicht te verbreden. Om te eindigen wordt onderzoek in eigen klas uitgevoerd om eigen ervaringen van leerlingen te kunnen rapporteren. Uit de resultaten van het onderzoek is gebleken dat de leerlingen op Campus FLX algemeen een neutraal beeld hebben over het concept zelfregelende leren en het belang van de zelfregulerende vaardigheden. Hun kennis over zelfregulering en waarom deze vaardigheden belangrijk zijn, is beperkt. Deze resultaten geven Campus FLX inzicht dat de leerlingen, ondanks de ondersteuning die ze krijgen, niet voldoende achter het concept zelfregulerend leren staan. Dit is een belangrijke vereiste om een duurzame en krachtige zelfregulerende leeromgeving te kunnen creëren. De resultaten hebben dan ook tot gevolg dat de leerlingen niet komen tot het ontwikkelen van sterke zelfregulerende vaardigheden.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe ervaringen van leerlingen en ouders bij zelfregulerend leren. Onderzoek uitgevoerd op secundaire school Campus FLX
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de economie
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorRamsak, Ine-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationRamsak, Ine (2023) De ervaringen van leerlingen en ouders bij zelfregulerend leren. Onderzoek uitgevoerd op secundaire school Campus FLX.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
91eeb6e8-761d-415c-8116-8c411b70f534.pdf7.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.