Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/41049
Title: | Het gebruik en de effectiviteit van digitale technologie in het anatomie onderwijs: de virtuele dissectietafel Anatomage | Authors: | Cops, Jirka | Advisors: | AGTEN, Anouk HANSSEN, Ine |
Issue Date: | 2023 | Publisher: | tUL | Abstract: | Het anatomie onderwijs heeft de laatste jaren een belangrijke evolutie ondergaan en wordt meer en meer ondersteund door digitale technologie. Er is ook een toenemende nood aan het gebruik van technologie in het anatomisch curriculum. Het is echter nog onduidelijk op welke manier digitale technologie kan bijdragen aan het toekomstige anatomie onderwijs en wat de impact is van deze technologische hulpmiddelen op de kennis van anatomie, leerprestaties, leeruitkomsten, retentie, motivatie en autonomie van de studenten. Het eerste deel van deze masterproef biedt een uitgebreide en diepgaande literatuurstudie met een overzicht van nieuwe digitale hulpmiddelen of technologieën die ingezet kunnen worden in het anatomie onderwijs. Het tweede deel van deze masterproef heeft als doel om door middel van een eigen onderzoek de impact na te gaan van de virtuele dissectietafel “Anatomage” op de perceptie van de studenten omtrent de effectiviteit van hun leerproces, de motivatie, het inzicht in de anatomie, het gebruiksgemak van de tafel en de voorkeur van studenten met betrekking tot onderwijsvorm bij studenten in een anatomisch curriculum. | Notes: | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/41049 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
56248790-2a36-4423-9079-2ec90fe1036d.pdf | 7.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.