Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDECKERS, Elke
dc.contributor.advisorMATON, Marc
dc.contributor.advisorGORIS, Mathijs
dc.contributor.authorMommen, Toon
dc.contributor.authorVanvelk, Brent
dc.date.accessioned2023-09-21T07:52:16Z-
dc.date.available2023-09-21T07:52:16Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/41374-
dc.description.abstractNGT Racing is een Belgisch Porsche raceteam dat gespecialiseerd is in de autosporttechnologie van de Porsche 911 GT3 Cup. Ondanks de sterke focus op innovatie binnen de autosportindustrie, blijft het afstellen van de wagen een tijdrovend proces vanwege de verouderde trial-and-error benadering. Kennis omtrent de correlaties van de aanpassingen van de parameters van de wieluitlijning op alle overige parameters kan dit tijdverlies minimaliseren. Om deze verbanden in kaart te brengen, tracht deze masterproef in eerste instantie een geometrisch kinematisch model van de volledige wagen te ontwikkelen in een open source platform. Voor de verificatie van het model wordt een single-factor experiment uitgevoerd waarbij afwisselend de verschillende parameters van de setup van de wagen als afhankelijke variabelen worden beschouwd. Het realiseren van een zelfontworpen softwareprogramma, in plaats van het gebruik van een commercieel softwarepakket dat een nauwkeurige indicatie geeft van de vereiste aanpassingen om de gewenste afstelling te verkrijgen, werd niet haalbaar bevonden. Dit is voornamelijk toe te schrijven aan zowel de complexiteit van het vraagstuk als aan het verschil in nauwkeurigheid tussen de gegevens en het gewenste eindresultaat. Daarentegen werden de overige deeldoelstellingen, zoals het begrijpen van de fundamentele beginselen van de voertuigdynamica en het vaststellen van de relaties tussen de ophangingsgeometrie en ophangingsparameters, met succes uitgevoerd.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleKinematische analyse en afstelling optimalisatie van de ophangingsgeometrie van een Porsche 911 GT3 Cup
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de industriƫle wetenschappen: elektromechanica
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationMommen, Toon & Vanvelk, Brent (2023) Kinematische analyse en afstelling optimalisatie van de ophangingsgeometrie van een Porsche 911 GT3 Cup.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorMommen, Toon-
item.contributorVanvelk, Brent-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
94f35efc-ee98-4a2d-ac96-28f49f4ee337.pdf8.28 MBAdobe PDFView/Open
d724d92a-a14f-4759-80c9-a9ddf09e863d.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.