Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43852
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTRUYVEN, Katrien
dc.contributor.advisorEMMERS, Elke
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.authorDrees, Matthias
dc.date.accessioned2024-09-13T07:51:34Z-
dc.date.available2024-09-13T07:51:34Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43852-
dc.description.abstractDeze studie heeft de rol van middagsport onderzocht voor vier dimensies van het welbevinden op school, namelijk tevredenheid, betrokkenheid, academisch zelfconcept en sociale relaties. Uit de resultaten van het kwalitatief onderzoek blijkt dat volgens leerlingen gezamenlijke activiteiten, zoals sporten, groepsdiscussies en samenwerkingsprojecten, een positieve rol kunnen spelen bij het welbevinden op school. Het kwantitatief onderzoek maakt melding van positieve significante effecten voor twee onderdelen van het welbevinden, namelijk betrokkenheid en academisch zelfconcept. Deze bevindingen zijn in lijn met eerder onderzoek en benadrukken het belang van bewegingsgerichte activiteiten op school voor het welbevinden van leerlingen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publishertUL
dc.titleDe rol van middagsport voor het welbevinden op school bij leerlingen van de derde graad secundair onderwijs
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de gezondheidswetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorDrees, Matthias-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationDrees, Matthias (2024) De rol van middagsport voor het welbevinden op school bij leerlingen van de derde graad secundair onderwijs.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2cc22c89-e0b7-459f-8b7d-f82edf1888d9.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.