Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43852
Title: De rol van middagsport voor het welbevinden op school bij leerlingen van de derde graad secundair onderwijs
Authors: Drees, Matthias
Advisors: STRUYVEN, Katrien
EMMERS, Elke
GIELEN, Mario
Issue Date: 2024
Publisher: tUL
Abstract: Deze studie heeft de rol van middagsport onderzocht voor vier dimensies van het welbevinden op school, namelijk tevredenheid, betrokkenheid, academisch zelfconcept en sociale relaties. Uit de resultaten van het kwalitatief onderzoek blijkt dat volgens leerlingen gezamenlijke activiteiten, zoals sporten, groepsdiscussies en samenwerkingsprojecten, een positieve rol kunnen spelen bij het welbevinden op school. Het kwantitatief onderzoek maakt melding van positieve significante effecten voor twee onderdelen van het welbevinden, namelijk betrokkenheid en academisch zelfconcept. Deze bevindingen zijn in lijn met eerder onderzoek en benadrukken het belang van bewegingsgerichte activiteiten op school voor het welbevinden van leerlingen.
Notes: Educatieve master in de gezondheidswetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/43852
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2cc22c89-e0b7-459f-8b7d-f82edf1888d9.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.