Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.authorAerts, Lenne
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:02Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:02Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46806-
dc.description.abstractDit praktijkgericht onderzoek richt zich op de integratie van artificiële intelligentie (AI) in het economieonderwijs van de derde graad secundair onderwijs. De onderzoeksvraag die centraal staat in deze paper is "Hoe kan het platform Magicschool AI verantwoord ingezet worden in de lessen economie in de derde graad?". Dit onderzoek combineert een literatuurstudie met een focusgroep met zes leerkrachten. Uit de literatuur blijkt dat AI het onderwijslandschap drastisch verandert en dit brengt heel wat uitdagingen, maar ook kansen met zich mee. In het onderzoek komen drie kernconcepten naar boven: AI-geletterdheid, prompt engineering en de praktische inzetbaarheid van AI-tools. Op basis van de focusgroep werd het platform Magicschool AI onderzocht als casestudy. Dit platform, specifiek ontworpen voor het onderwijs, bevat ongeveer 80 AI-tools. Hieruit werd een selectie gemaakt van tien tools die getest werden voor het vak economie. De evaluatie van deze tools werd samengebracht in een praktijkgerichte handleiding.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleAI in de klas: Een praktijkgerichte integratie van het platform Magicschool AI in de lessen economie
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de economie
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorAerts, Lenne-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationAerts, Lenne (2025) AI in de klas: Een praktijkgerichte integratie van het platform Magicschool AI in de lessen economie.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cbfd8b9f-a5b8-47b1-a49c-1d7838d8d615.pdf577.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.