Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46806
Title: | AI in de klas: Een praktijkgerichte integratie van het platform Magicschool AI in de lessen economie | Authors: | Aerts, Lenne | Advisors: | GIELEN, Mario | Issue Date: | 2025 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Dit praktijkgericht onderzoek richt zich op de integratie van artificiële intelligentie (AI) in het economieonderwijs van de derde graad secundair onderwijs. De onderzoeksvraag die centraal staat in deze paper is "Hoe kan het platform Magicschool AI verantwoord ingezet worden in de lessen economie in de derde graad?". Dit onderzoek combineert een literatuurstudie met een focusgroep met zes leerkrachten. Uit de literatuur blijkt dat AI het onderwijslandschap drastisch verandert en dit brengt heel wat uitdagingen, maar ook kansen met zich mee. In het onderzoek komen drie kernconcepten naar boven: AI-geletterdheid, prompt engineering en de praktische inzetbaarheid van AI-tools. Op basis van de focusgroep werd het platform Magicschool AI onderzocht als casestudy. Dit platform, specifiek ontworpen voor het onderwijs, bevat ongeveer 80 AI-tools. Hieruit werd een selectie gemaakt van tien tools die getest werden voor het vak economie. De evaluatie van deze tools werd samengebracht in een praktijkgerichte handleiding. | Notes: | Educatieve master in de economie | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/46806 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
cbfd8b9f-a5b8-47b1-a49c-1d7838d8d615.pdf | 577.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.