Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46828
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | STRUYVEN, Katrien | |
dc.contributor.author | Vanhoudt, Eline | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T12:25:07Z | - |
dc.date.available | 2025-09-08T12:25:07Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/46828 | - |
dc.description.abstract | Als gevolg van de steeds diverser wordende samenleving staat het onderwijs voor een grote uitdaging: een hervorming van het onderwijssysteem waarbij alle leerlingen zich gezien, gewaardeerd en gestimuleerd voelen. Deze O3-proef kan een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het diversiteitsbewustzijn en interculturele competenties bij jongeren, met als doel leerlingen bewust te maken van diversiteit en interculturaliteit. De onderzoeksvraag werd in samenwerking met de middelbare school het TISM als volgt geformuleerd: ‘Hoe kan het secundair onderwijs bijdragen aan de diversiteitsontwikkeling en interculturele competenties van leerlingen om multicultureel samen te werken, zowel binnen de schoolcontext als in de maatschappij?’ | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | Leerlingen en diversiteit: Hoe scholen intercultureel onderwijs bevorderen | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | Educatieve master in de ontwerpwetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Vanhoudt, Eline | - |
item.fullcitation | Vanhoudt, Eline (2025) Leerlingen en diversiteit: Hoe scholen intercultureel onderwijs bevorderen. | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
a55a8390-6fa1-4ca4-88cb-ccccc9a42030.pdf | 3.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.