Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTRUYVEN, Katrien
dc.contributor.authorVanhoudt, Eline
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:07Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:07Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46828-
dc.description.abstractAls gevolg van de steeds diverser wordende samenleving staat het onderwijs voor een grote uitdaging: een hervorming van het onderwijssysteem waarbij alle leerlingen zich gezien, gewaardeerd en gestimuleerd voelen. Deze O3-proef kan een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het diversiteitsbewustzijn en interculturele competenties bij jongeren, met als doel leerlingen bewust te maken van diversiteit en interculturaliteit. De onderzoeksvraag werd in samenwerking met de middelbare school het TISM als volgt geformuleerd: ‘Hoe kan het secundair onderwijs bijdragen aan de diversiteitsontwikkeling en interculturele competenties van leerlingen om multicultureel samen te werken, zowel binnen de schoolcontext als in de maatschappij?’
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleLeerlingen en diversiteit: Hoe scholen intercultureel onderwijs bevorderen
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de ontwerpwetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVanhoudt, Eline-
item.fullcitationVanhoudt, Eline (2025) Leerlingen en diversiteit: Hoe scholen intercultureel onderwijs bevorderen.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a55a8390-6fa1-4ca4-88cb-ccccc9a42030.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.