Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46828
Title: Leerlingen en diversiteit: Hoe scholen intercultureel onderwijs bevorderen
Authors: Vanhoudt, Eline
Advisors: STRUYVEN, Katrien
Issue Date: 2025
Publisher: UHasselt
Abstract: Als gevolg van de steeds diverser wordende samenleving staat het onderwijs voor een grote uitdaging: een hervorming van het onderwijssysteem waarbij alle leerlingen zich gezien, gewaardeerd en gestimuleerd voelen. Deze O3-proef kan een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het diversiteitsbewustzijn en interculturele competenties bij jongeren, met als doel leerlingen bewust te maken van diversiteit en interculturaliteit. De onderzoeksvraag werd in samenwerking met de middelbare school het TISM als volgt geformuleerd: ‘Hoe kan het secundair onderwijs bijdragen aan de diversiteitsontwikkeling en interculturele competenties van leerlingen om multicultureel samen te werken, zowel binnen de schoolcontext als in de maatschappij?’
Notes: Educatieve master in de ontwerpwetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/46828
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a55a8390-6fa1-4ca4-88cb-ccccc9a42030.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.