Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46887
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMARTINEZ, Wilmar
dc.contributor.advisorGEBOERS, Tim
dc.contributor.advisorVANDERWEGEN, Wout
dc.contributor.authorSingh, Saravpreet
dc.contributor.authorCarta, Danilo
dc.date.accessioned2025-09-08T12:25:30Z-
dc.date.available2025-09-08T12:25:30Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46887-
dc.description.abstractDe snelle elektrificatie van transport verhoogt de vraag naar compacte, effici¨ente on-board chargers (OBC’s) in EV’s. Een cruciaal onderdeel is de DC-linkcondensator, die spanningsstabiliteit waarborgt maar ook een aanzienlijk deel van het omvormervolume inneemt. Het verkleinen ervan verbetert de compactheid, maar kan leiden tot meer elektromagnetische interferentie (EMI) en lagere effici¨entie. Deze master thesis onderzoekt hoe de capaciteit kan worden verminderd van 100% tot 20% van de nominale waarde (1410 μF tot 390 μF) om te bepalen wat minimaal vereist is om te voldoen aan de CISPR-25 EMI-limieten en tegelijk spanningsrimpel en thermisch gedrag te behouden. Een prototype, gebaseerd op de OBC uit het PowerDrive-project, werd aangepast met variaties in capaciteit tot 20%. Metingen zijn uitgevoerd volgens de CISPR-25-norm. Zowel geleide EMI als elektrische parameters werden beoordeeld. De resultaten tonen dat effecten door achtergrondruis in EMI-metingen niet eenduidig konden worden vastgesteld, waardoor conclusies vooral zijn gebaseerd op analyse van uitgangsstroom en spanning. Sommige configuraties vertoonden duidelijke rimpel en ruis. Een reductie tot 51% van de nominale capaciteit bleek haalbaar, resulterend in een volumevermindering van 46%.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleEMI Effects of Reduced DC-Link Capacitance in On-Board Chargers
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de industriële wetenschappen: energie
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationSingh, Saravpreet & Carta, Danilo (2025) EMI Effects of Reduced DC-Link Capacitance in On-Board Chargers.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorSingh, Saravpreet-
item.contributorCarta, Danilo-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
86c6dc4f-fd88-49a3-a0ed-cb1732d47229.pdf61.56 MBAdobe PDFView/Open
587bf8f4-e451-493f-afe8-1b5bd2c9f372.pdf3.44 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.