Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46887
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | MARTINEZ, Wilmar | |
dc.contributor.advisor | GEBOERS, Tim | |
dc.contributor.advisor | VANDERWEGEN, Wout | |
dc.contributor.author | Singh, Saravpreet | |
dc.contributor.author | Carta, Danilo | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T12:25:30Z | - |
dc.date.available | 2025-09-08T12:25:30Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/46887 | - |
dc.description.abstract | De snelle elektrificatie van transport verhoogt de vraag naar compacte, effici¨ente on-board chargers (OBC’s) in EV’s. Een cruciaal onderdeel is de DC-linkcondensator, die spanningsstabiliteit waarborgt maar ook een aanzienlijk deel van het omvormervolume inneemt. Het verkleinen ervan verbetert de compactheid, maar kan leiden tot meer elektromagnetische interferentie (EMI) en lagere effici¨entie. Deze master thesis onderzoekt hoe de capaciteit kan worden verminderd van 100% tot 20% van de nominale waarde (1410 μF tot 390 μF) om te bepalen wat minimaal vereist is om te voldoen aan de CISPR-25 EMI-limieten en tegelijk spanningsrimpel en thermisch gedrag te behouden. Een prototype, gebaseerd op de OBC uit het PowerDrive-project, werd aangepast met variaties in capaciteit tot 20%. Metingen zijn uitgevoerd volgens de CISPR-25-norm. Zowel geleide EMI als elektrische parameters werden beoordeeld. De resultaten tonen dat effecten door achtergrondruis in EMI-metingen niet eenduidig konden worden vastgesteld, waardoor conclusies vooral zijn gebaseerd op analyse van uitgangsstroom en spanning. Sommige configuraties vertoonden duidelijke rimpel en ruis. Een reductie tot 51% van de nominale capaciteit bleek haalbaar, resulterend in een volumevermindering van 46%. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | EMI Effects of Reduced DC-Link Capacitance in On-Board Chargers | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de industriële wetenschappen: energie | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.fullcitation | Singh, Saravpreet & Carta, Danilo (2025) EMI Effects of Reduced DC-Link Capacitance in On-Board Chargers. | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | Singh, Saravpreet | - |
item.contributor | Carta, Danilo | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
86c6dc4f-fd88-49a3-a0ed-cb1732d47229.pdf | 61.56 MB | Adobe PDF | View/Open | |
587bf8f4-e451-493f-afe8-1b5bd2c9f372.pdf | 3.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.