Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/47471
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGOOS, Mieke-
dc.contributor.authorDOUMEN, Sarah-
dc.contributor.authorPonet, Benjamin-
dc.contributor.authorVanderlinde, Ruben-
dc.contributor.authorVantieghem, Wendelien-
dc.contributor.authorSAENEN, Liesbet-
dc.contributor.authorEMMERS, Elke-
dc.contributor.authorPulinx, Reinhilde-
dc.contributor.authorTeijssen, Els-
dc.contributor.authorGeukens, Flore-
dc.date.accessioned2025-10-07T09:24:24Z-
dc.date.available2025-10-07T09:24:24Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-09-24T18:46:42Z-
dc.identifier.citationORD 2025 Niets zo praktisch als een goede theorie, Leuven, 2025, June 4-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/47471-
dc.description.abstractOnderwijs kan een krachtige hefboom zijn voor maatschappelijke emancipatie, maar dit vraagt om voortdurende inspanningen om inclusie te waarborgen in zowel fysieke als online leeromgevingen (Pulinx et al., 2021). Dit symposium sluit aan bij het conferentiethema door theorie en praktijk rond diversiteit en inclusiviteit in het hoger onderwijs samen te brengen. De eerste bijdrage richt zich, vanuit het TE-DIP model, op diversiteitsresponsieve praktijken van lerarenopleiders en stelt een gevalideerde vragenlijst voor, die kan bijdragen aan verdere professionalisering. De tweede bijdrage verkent via focusgroepen hoe inclusieve online leeromgevingen vanuit het perspectief van docenten en studenten vorm kunnen krijgen, vanuit het I-TPACK model. De derde bijdrage onderzoekt aan de hand van een combinatie van literatuuronderzoek, dagboeken en focusgroepen, micro-agressie in het hoger onderwijs, vanuit microagression theory, en presenteert strategieën om deze (subtiele) vormen van uitsluiting te herkennen, aan te pakken en te voorkomen.-
dc.language.isonl-
dc.subject.otherinclusie-
dc.subject.otherdiversiteit-
dc.subject.otherhoger onderwijs-
dc.titleDiversiteit en inclusie in het hoger onderwijs: Van theorie naar praktijk-
dc.typeConference Material-
local.bibliographicCitation.conferencedate2025, June 4-6-
local.bibliographicCitation.conferencenameORD 2025 Niets zo praktisch als een goede theorie-
local.bibliographicCitation.conferenceplaceLeuven-
local.bibliographicCitation.jcatC2-
local.type.refereedNon-Refereed-
local.type.specifiedConference Material - Abstract-
local.provider.typePdf-
local.uhasselt.internationalno-
item.contributorGOOS, Mieke-
item.contributorDOUMEN, Sarah-
item.contributorPonet, Benjamin-
item.contributorVanderlinde, Ruben-
item.contributorVantieghem, Wendelien-
item.contributorSAENEN, Liesbet-
item.contributorEMMERS, Elke-
item.contributorPulinx, Reinhilde-
item.contributorTeijssen, Els-
item.contributorGeukens, Flore-
item.fulltextNo Fulltext-
item.fullcitationGOOS, Mieke; DOUMEN, Sarah; Ponet, Benjamin; Vanderlinde, Ruben; Vantieghem, Wendelien; SAENEN, Liesbet; EMMERS, Elke; Pulinx, Reinhilde; Teijssen, Els & Geukens, Flore (2025) Diversiteit en inclusie in het hoger onderwijs: Van theorie naar praktijk. In: ORD 2025 Niets zo praktisch als een goede theorie, Leuven, 2025, June 4-6.-
item.accessRightsClosed Access-
Appears in Collections:Research publications
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.