Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/5341
Title: De invloed van de winkel en de consument op winkeltrouw
Authors: BLOEMER, Johanna 
Odekerken-Schroder, G.J.
Issue Date: 2001
Source: Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, (7/8). p. 336-344
Abstract: In deze studie staan de effecten van het imago van de winkel en de relatiegeneigdheid van de consument op winkeltrouw centraal. Hierbij wordt tevens aandacht besteed aan de rol van positieve gevoelens, tevredenheid, vertrouwen en commitment. De data zijn verkregen uit een steekproef van 357 consumenten van een grote Belgische supermarktketen. LISREL-resultaten bevestigen de veronderstelde relaties tussen de constructen aangezien tien van de elf hypothesen kunnen worden ondersteund. Het onderzoek toont aan dat het imago van de winkel en de relatiegeneigdheid van de consument beide een duidelijk positief effect hebben op winkeltrouw via positieve gevoelens, tevredenheid, vertrouwen en commitment. Een belangrijke implicatie hiervan is dat winkeliers om winkeltrouw te bevorderen zich mede moeten richten op de persoonlijkheid van de winkel en op de persoonlijkheid van de consument.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/5341
ISSN: 0924-6304
Category: A1
Type: Journal Contribution
Validations: vabb 2010
Appears in Collections:Research publications

Show full item record

Page view(s)

68
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.