Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/39417
Title: SLIMME ARCHITECTUUR OPLEIDINGENPORTFOLIO
Authors: STRAETEMANS, Marijn 
GUEDENS, Wanda 
Issue Date: 2022
Source: LNO² (Lerend Netwerk van Onderwijsondersteuners) DUURZAME DIGITALE TRANSFORMATIE, LUCA School of Arts-Brussels, 12 mei 2022
Abstract: Voorsprongfonds-speerpunt 1 (en 2) vicerector onderwijs Wanda Guedens Marijn Straetemans 2: stakeholderanalyse 3: ontwerp architectuur 4: pilots-microcredentials  het huidige onderwijsaanbod FLEXIBEL ontsluiten voor alle lerenden (initieel en levenslang)  (onderwijs)loopbanen INTERDISCIPLINAIR EN GEPERSONALISEERD kleuren.  inspelen op behoeften van de ARBEIDSMARKT of van de SAMENLEVING. o analyse-instrument ontwikkelen o analyse van competentieprofielen en curricula o loslaten van de traditionele entiteit van Ba/Ma o inzicht in huidige studentenstromen o inzicht in wenselijke modules/trajecten o multi-& interdisciplinair o interviews met leerlingen, studenten, levenslange leerders, sectororganisaties, … minimaal 2 pilots gericht op levenslang lerenden o mobiliteitswetenschappen o statistics & data science Welke lerenden/welk niveau zit in de scope? Iemand ervaring met efficiënte onderwijslogistiek? (SURF) Hoe overtuig je docenten om anders te denken over onderwijs in het kader van LLL? Wat zijn de succesfactoren voor intergenerationeel leren? Kritische succesfactoren voor de organisatie van competentieclusters en/of micro-credentials? o potentiële architectuur volgens honingraatmodel o een actualisering van de employability skills o het creatief combineren van bouwstenen
Keywords: Opleidingenportfolio;Voorsprongfonds;initiële leerder;levenslang leerder
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/39417
Category: C2
Type: Conference Material
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LNO_uh1_poster Marijn Straetemans.pdfConference material1.83 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.