Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/46553
Title: | Ver-beeld-ing: Een praktijkgids voor arts-based leren in de klas | Authors: | VANBRABANT, Joke STRIJBOS, Jetske EMMERS, Elke Vaesen, Joost |
Corporate Authors: | Strijbos, Jetske Emmers, Elke Vaesen, Joost |
Issue Date: | 2025 | Abstract: | Deze praktijkgids maakt arts-based learning toegankelijk voor onderwijsprofessionals. Arts-based learning is een onderwijsaanpak waarbij leerlingen via uiteenlopende kunstvormen actief en verdiepend leren. De gids helpt leraren om deze aanpak op een onderbouwde manier in de praktijk te brengen, via drie onderdelen: infofiches met wetenschappelijke inzichten over arts-based learning, stappenplannen voor het gebruik van drie arts-based methoden: photovoice, digital storytelling en future headlines, en dialoog- en bingokaarten die onderwijsprofessionals ondersteunen bij het evalueren en verbeteren van arts-based learning op hun school. | Other: | https://www.uhasselt.be/nl/faculteiten/school-voor-educatieve-studies/ver-beeld-ing-aan-zet | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/46553 | Rights: | 2025: Joke Vanbrabant, Jetske Strijbos, Elke Emmers & Joost Vaesen | Category: | O | Type: | Other |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ver-beeld-ing__Praktijkgids.pdf Restricted Access | Published version | 9.73 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.