Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46553
Title: Ver-beeld-ing: Een praktijkgids voor arts-based leren in de klas
Authors: VANBRABANT, Joke 
STRIJBOS, Jetske 
EMMERS, Elke 
Vaesen, Joost
Corporate Authors: Strijbos, Jetske
Emmers, Elke
Vaesen, Joost
Issue Date: 2025
Abstract: Deze praktijkgids maakt arts-based learning toegankelijk voor onderwijsprofessionals. Arts-based learning is een onderwijsaanpak waarbij leerlingen via uiteenlopende kunstvormen actief en verdiepend leren. De gids helpt leraren om deze aanpak op een onderbouwde manier in de praktijk te brengen, via drie onderdelen: infofiches met wetenschappelijke inzichten over arts-based learning, stappenplannen voor het gebruik van drie arts-based methoden: photovoice, digital storytelling en future headlines, en dialoog- en bingokaarten die onderwijsprofessionals ondersteunen bij het evalueren en verbeteren van arts-based learning op hun school.
Other: https://www.uhasselt.be/nl/faculteiten/school-voor-educatieve-studies/ver-beeld-ing-aan-zet
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/46553
Rights: 2025: Joke Vanbrabant, Jetske Strijbos, Elke Emmers & Joost Vaesen
Category: O
Type: Other
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ver-beeld-ing__Praktijkgids.pdf
  Restricted Access
Published version9.73 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.