Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46566
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDe Meester, Jolien-
dc.contributor.authorKnipprath, Heidi-
dc.contributor.authorCeuppens, Stijn-
dc.contributor.authorDe Loof, Haydée-
dc.contributor.authorGoovaerts, Leen-
dc.contributor.authorHellinckx, Luc-
dc.contributor.authorStruyf, Annemie-
dc.contributor.authorThibaut, Lieve-
dc.contributor.authorVan De Velde, Didier-
dc.contributor.authorBoeve-De Pauw, Jelle-
dc.contributor.authorDehaene, Wim-
dc.contributor.authorDepaepe, Fien-
dc.contributor.authorDeprez, Johan-
dc.contributor.authorLangie, Greet-
dc.contributor.authorSTRUYVEN, Katrien-
dc.contributor.authorVan Petegem, Peter-
dc.contributor.authorDe Cock, Mieke-
dc.date.accessioned2025-08-13T12:42:19Z-
dc.date.available2025-08-13T12:42:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2025-07-28T10:49:05Z-
dc.identifier.citationTijdschrift Voor Lerarenopleiders, 38 (4) , p. 27 -36-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46566-
dc.description.abstractDe wereldwijde trend naar een meer geïntegreerde benadering van schoolse vakken, is er één die ook Vlaanderen niet aan zich wil laten voorbijgaan. Zo wilden we met het initiatief STEM@school onderzoeken op welke manier de STEM-disciplines (Science, Technology, Engineering en Mathematics, de zogenaamde bètavakken) geïntegreerd kunnen worden aangebracht in het voortgezet onderwijs. Om een breder draagvlak te creëren voor deze onderwijsvernieuwing werd tussen leraren en universiteit een partnerverband gesloten om vakoverschrijdende leermiddelen te ontwerpen. Maar hoe kunnen we leraren daar nu voor opleiden? Vanuit academisch perspectief distilleerden we uit onze ervaringen met leraren in dit onderzoeksinitiatief enkele belangrijke ontwerpprincipes en -processen. Op basis daarvan stellen we in deze beschouwing een programma voor, voor het opleiden van leraren tot ontwerpers van geïntegreerd onderwijs. Het ontwerpen van STEM-integrerend leermateriaal in STEM@school zal als casus de achterliggende ontwerpprincipes en -processen illustreren.-
dc.language.isonl-
dc.rightsOpen Access-
dc.titleLeren ontwerpen van STEM-integrerend leermateriaal.-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage36-
dc.identifier.issue4-
dc.identifier.spage27-
dc.identifier.volume38-
local.format.pages11-
local.bibliographicCitation.jcatA1-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedArticle-
local.uhasselt.uhpubyes-
local.uhasselt.internationalno-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorDe Meester, Jolien-
item.contributorKnipprath, Heidi-
item.contributorCeuppens, Stijn-
item.contributorDe Loof, Haydée-
item.contributorGoovaerts, Leen-
item.contributorHellinckx, Luc-
item.contributorStruyf, Annemie-
item.contributorThibaut, Lieve-
item.contributorVan De Velde, Didier-
item.contributorBoeve-De Pauw, Jelle-
item.contributorDehaene, Wim-
item.contributorDepaepe, Fien-
item.contributorDeprez, Johan-
item.contributorLangie, Greet-
item.contributorSTRUYVEN, Katrien-
item.contributorVan Petegem, Peter-
item.contributorDe Cock, Mieke-
item.fullcitationDe Meester, Jolien; Knipprath, Heidi; Ceuppens, Stijn; De Loof, Haydée; Goovaerts, Leen; Hellinckx, Luc; Struyf, Annemie; Thibaut, Lieve; Van De Velde, Didier; Boeve-De Pauw, Jelle; Dehaene, Wim; Depaepe, Fien; Deprez, Johan; Langie, Greet; STRUYVEN, Katrien; Van Petegem, Peter & De Cock, Mieke (2017) Leren ontwerpen van STEM-integrerend leermateriaal.. In: Tijdschrift Voor Lerarenopleiders, 38 (4) , p. 27 -36.-
crisitem.journal.issn1876-4622-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artikel themanummer 2017 Tijdschrift voor Lerarenopleiders - STEM@school_v2.pdfPublished version496.33 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.