DOUMEN, Sarah

Full Name
DOUMEN, Sarah
Email
sarah.doumen@uhasselt.be
 
Loading... 5 0 5 0 false
Loading... 6 0 5 0 false

Publications

Refined By:
Date Issued:  [2011 TO 2019]
Author:  DOUMEN, Sarah

Results 1-20 of 25 (Search time: 0.007 seconds).

Issue DateTitleContributor(s)TypeCat.
12019The relative contribution of peer acceptance and individual and class-level teacher–child interactions to kindergartners’ behavioral developmentWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; Engels, Maaike C.; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineJournal ContributionA1
22018Een nieuw oriënteringsinstrument – met hoge correlatie met reëel studiesucces – voor de begeleiding van de studiekeuze naar de universiteit toeNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, Guido; MOLENBERGHS, Geert; DE SCHEPPER, LucJournal ContributionA1
32017Peer acceptance and individual and class-level teacher-child interactions: A longitudinal study on their relative contribution to kindergartners’ behavioral development.Weyns, Tessa; Colpin, Hilde; Engels, Maaike; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
42017SOHO-onderzoek UHasselt (met oud- leerling Sarah Doumen) legt verband tussen studieresultaten secundair en hoger onderwijs blootNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, GuidoOtherO
52016The effect of individual and class-level teacher-child interactions and peer acceptance on behavior development in kindergarten: A three-wave longitudinal studyWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
62016Individual and Class-Level Teacher-Child Interactions and Peer Acceptance: Their Joint Effects on Kindergartners’ Behavioral DevelopmentWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineConference MaterialC2
72016De belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoekNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
82015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
92015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
102015Cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Literatuurstudie op basis van meta-analysesDOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
112015Selectie- en oriënteringsproeven doorstaan de toetsing niet. Op zoek naar een andere aanpak.NAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
122014Op zoek naar cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Wat zeggen de meta-analyses?DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
132014Effectiviteit van toelatingsproevenNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; DE SCHEPPER, LucJournal ContributionA1
142014Do diligent students perform better? Complex relations between student and course characteristics, study time, and academic performance in higher educationMASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; DOUMEN, Sarah; GROENEN, Anne; MOLENBERGHS, GeertJournal ContributionA1
152014The role of self-study time in freshmen’s achievementDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisJournal ContributionA1
162014De rol van leerkracht-kind interacties in de ontwikkeling van probleemgedrag tijdens de transitie naar de lagere schoolVerschueren, K.; Cadima, J.; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
172013The role of conscientiousness, time management and action-state orientation in freshmen’s study timeDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, JanConference MaterialC2
182013Classroom process quality and literacy skills in Portuguese and Belgian first grade classroomsDOUMEN, Sarah; Cadima, Joana; Verschueren, Karine; Leal, TeresaConference MaterialC2
192013Begeleiding van de overgang secundair - universitair onderwijsHAYEN, Annick; DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
202012Studietijd: Een Kernvariabele in actief en zelfstandig studerenDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; MOLENBERGHS, GeertConference MaterialC2