Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/14454
Title: | Studietijd: Een Kernvariabele in actief en zelfstandig studeren | Authors: | DOUMEN, Sarah MASUI, Chris BROECKMANS, Jan MOLENBERGHS, Geert |
Issue Date: | 2012 | Source: | Studiedag Vlaams Forum voor Onderwijsonderzoek, Antwerpen, Belgium, 10/12/2012 | Abstract: | Alhoewel intuïtief verondersteld wordt dat meer studietijd gerelateerd is aan betere examenresultaten, blijkt dit niet altijd teruggevonden te worden in onderzoek. Aan onze universiteit werd de voorbije jaren met een nieuw meetinstrument verder onderzoek gevoerd naar a) de betekenis van studietijd voor examenresultaten van eerstejaarsstudenten (naast en bovenop andere relevante variabelen) en b) student- en vakkenmerken die studietijd stimuleren. Onze belangrijkste bevindingen worden hier op een rijtje gezet. | Keywords: | studietijd; examenresultaten; motivatie; cognitieve leeractiviteiten | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/14454 | Category: | C2 | Type: | Conference Material |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
VFO2012_def.pdf | Conference material | 212.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.