Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/14454
Title: Studietijd: Een Kernvariabele in actief en zelfstandig studeren
Authors: DOUMEN, Sarah 
MASUI, Chris 
BROECKMANS, Jan 
MOLENBERGHS, Geert 
Issue Date: 2012
Source: Studiedag Vlaams Forum voor Onderwijsonderzoek, Antwerpen, Belgium, 10/12/2012
Abstract: Alhoewel intuïtief verondersteld wordt dat meer studietijd gerelateerd is aan betere examenresultaten, blijkt dit niet altijd teruggevonden te worden in onderzoek. Aan onze universiteit werd de voorbije jaren met een nieuw meetinstrument verder onderzoek gevoerd naar a) de betekenis van studietijd voor examenresultaten van eerstejaarsstudenten (naast en bovenop andere relevante variabelen) en b) student- en vakkenmerken die studietijd stimuleren. Onze belangrijkste bevindingen worden hier op een rijtje gezet.
Keywords: studietijd; examenresultaten; motivatie; cognitieve leeractiviteiten
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/14454
Category: C2
Type: Conference Material
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VFO2012_def.pdfConference material212.43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

30
checked on Sep 6, 2022

Download(s)

8
checked on Sep 6, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.