DOUMEN, Sarah

Full Name
DOUMEN, Sarah
Email
sarah.doumen@uhasselt.be
 
Loading... 5 0 5 0 false
Loading... 6 0 5 0 false

Publications

Results 61-80 of 82 (Search time: 0.013 seconds).

Issue DateTitleContributor(s)TypeCat.
612017Peer acceptance and individual and class-level teacher-child interactions: A longitudinal study on their relative contribution to kindergartners’ behavioral development.Weyns, Tessa; Colpin, Hilde; Engels, Maaike; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
22016De belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoekNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
32016Individual and Class-Level Teacher-Child Interactions and Peer Acceptance: Their Joint Effects on Kindergartners’ Behavioral DevelopmentWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineConference MaterialC2
42016The effect of individual and class-level teacher-child interactions and peer acceptance on behavior development in kindergarten: A three-wave longitudinal studyWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
52015Selectie- en oriënteringsproeven doorstaan de toetsing niet. Op zoek naar een andere aanpak.NAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
62015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
72015Cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Literatuurstudie op basis van meta-analysesDOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
82015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
492014Effectiviteit van toelatingsproevenNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; DE SCHEPPER, LucJournal ContributionA1
102014Op zoek naar cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Wat zeggen de meta-analyses?DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
112014De rol van leerkracht-kind interacties in de ontwikkeling van probleemgedrag tijdens de transitie naar de lagere schoolVerschueren, K.; Cadima, J.; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
322014The role of self-study time in freshmen’s achievementDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisJournal ContributionA1
332014Do diligent students perform better? Complex relations between student and course characteristics, study time, and academic performance in higher educationMASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; DOUMEN, Sarah; GROENEN, Anne; MOLENBERGHS, GeertJournal ContributionA1
342013The role of conscientiousness, time management and action-state orientation in freshmen’s study timeDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, JanConference MaterialC2
352013Begeleiding van de overgang secundair - universitair onderwijsHAYEN, Annick; DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
362013Classroom process quality and literacy skills in Portuguese and Belgian first grade classroomsDOUMEN, Sarah; Cadima, Joana; Verschueren, Karine; Leal, TeresaConference MaterialC2
372012Studietijd: Een Kernvariabele in actief en zelfstandig studerenDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; MOLENBERGHS, GeertConference MaterialC2
382011De rol van affectief-motivationele factoren voor geïnvesteerde studietijd bij eerstejaarsstudentenDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisProceedings PaperC2
392011Study time and academic performance: A conditional relation?DOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisProceedings PaperC1
402011Affective-motivational factors predicting freshmen's study time investmentDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, JanConference MaterialC2