EMMERS, Elke

Full Name
EMMERS, Elke
Email
elke.emmers@uhasselt.be
 
Loading... 5 0 5 0 false
Loading... 6 0 5 0 false

Publications

Results 1-20 of 32 (Search time: 0.004 seconds).

Issue DateTitleContributor(s)TypeCat.
12024Implemented strategies of Universal Design (UD) and their effectiveness for excellent inclusive learning environments in higher educationSAENEN, Liesbet; HERMANS, Katrien; STRUYVEN, Katrien; EMMERS, Elke; Emmers, Elke; Hermans, Katrien; Struyven, Katrien; Saenen, LiesbetOtherO
22024Inclusief onderwijs in zeven tinten grijsEMMERS, Elke; SAENEN, Liesbet; HERMANS, KatrienBookB1
32024The body-brain connection: investigating the link between embodied cognition, well-being, and academic performances in autism - a rapid reviewEVERAERT, Lindsay; EMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; AGTEN, Anouk; TOPS, WimJournal ContributionA1
42024Intersectional cognitive schemas of diversity and inclusion in higher educationDO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; STRUYVEN, KatrienJournal ContributionA1
52024Ontdekkingsreis in samenwerking: Verbinden door participatief onderzoek in het onderwijsdomeinHERMANS, Katrien; SAENEN, Liesbet; EVERAERT, Lindsay; EMMERS, ElkeConference MaterialC2
62024Inclusive Research for Diverse Perspectives, Equity of Data and OwnershipEMMERS, Elke; DANIELS, NickyConference MaterialC2
72024Co-designing inclusive excellence in higher education: Students' and teachers' perspectives on the ideal online learning environment using the I-TPACK modelSAENEN, Liesbet; HERMANS, Katrien; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, Katrien; EMMERS, ElkeJournal ContributionA1
82024Exploring secondary school teachers' attitudes and practices: A survey on diversity and equityHERMANS, Katrien; EMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; ZANONI, PatriziaConference MaterialC2
92024Blok voor blok. Is een korter, intensief bloksysteem het hoger onderwijs van de toekomst? Een kritische reflectie op basis van de recente literatuurEMMERS, Elke; DOUMEN, Sarah; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienJournal ContributionA1
102024A systematic literature review on implemented UD strategies and their effectiveness today: What works in higher education?SAENEN, Liesbet; EMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; HERMANS, KatrienConference MaterialC2
112024AI Unleashed: Van data tot publicatie: Hoe AI jouw onderzoek positief transformeertEMMERS, Elke; EVERAERT, Lindsay; SAENEN, LiesbetConference MaterialC2
122023CTRL-F: Op zoek naar inclusie in het onderwijsEMMERS, Elke; SAENEN, Liesbet; DOUMEN, SarahJournal ContributionA2
132023Lessen uit het Eurydice-rapport: Een Vlaamse reflectie over kansengelijkheid en inclusie in het hoger onderwijsEMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; DOUMEN, Sarah; EVERAERT, Lindsay; DECABOOTER, Iris; ENGELEN, Ilse; Jansen, Dorien; Pulinx, ReinhildeJournal ContributionA2
142023Embodied Learning in ASDEVERAERT, Lindsay; EMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; AGTEN, Anouk; TOPS, Wim; Tops, Wim; Stevens, Ruth; Agten, Anouk; Everaert, Lindsay; Emmers, ElkeOtherO
152023Unleashing Potential: Exploring Pathways to Inclusive Higher EducationEMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; COPPENS, Liesbeth; CONINX, Karin; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; SAENEN, LiesbetConference MaterialC2
162023Unlocking the desires of teachers and students in higher education: what they truly craveSAENEN, Liesbet; EMMERS, Elke; Hermans, KatrienConference MaterialC2
172023OUT of class versus IN the room? Architectuur, psychologie en orthopedagogie verbondenSTEVENS, Ruth; EMMERS, Elke; COPPENS, LiesbethJournal ContributionA2
182023A QUEST FOR EDUCATIONAL EQUITY IN SECONDARY EDUCATION. Portraying schools for all: The use of photovoice to recreate the complexity of educational equityHERMANS, Katrien; EMMERS, Elke; ZANONI, Patrizia; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2
192023Uitschrijving en heroriĆ«ntering in het eerste bachelorjaar aan UHasselt: Een kwantitatieve analyse vanuit het perspectief van het kwartielsysteemDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; VERHAERT, Guido; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienResearch ReportR2
202023Block by block: Is a shorter, intensive block system the higher education of the future? A critical reflection based on recent literatureDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2