EMMERS, Elke

Full Name
EMMERS, Elke
Email
elke.emmers@uhasselt.be
 
Loading... 5 0 5 0 false
Loading... 6 0 5 0 false

Publications

Results 1-19 of 19 (Search time: 0.004 seconds).

Issue DateTitleContributor(s)TypeCat.
12024Implemented strategies of Universal Design (UD) and their effectiveness for excellent inclusive learning environments in higher educationSAENEN, Liesbet; HERMANS, Katrien; STRUYVEN, Katrien; EMMERS, Elke; Emmers, Elke; Hermans, Katrien; Struyven, Katrien; Saenen, LiesbetOtherO
22023Unlocking the desires of teachers and students in higher education: what they truly craveSAENEN, Liesbet; EMMERS, Elke; Hermans, KatrienConference MaterialC2
32023Co-creatie als tool om tot een gemeenschappelijke taal op vlak van inclusie en diversiteit te komenEMMERS, Elke; SAENEN, Liesbet; DECABOOTER, Iris; Reinhilde PulinxConference MaterialC2
42023Uitschrijving en heroriëntering in het eerste bachelorjaar aan UHasselt: Een kwantitatieve analyse vanuit het perspectief van het kwartielsysteemDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; VERHAERT, Guido; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienResearch ReportR2
52023CTRL-F: Op zoek naar inclusie in het onderwijsEMMERS, Elke; SAENEN, Liesbet; DOUMEN, SarahJournal ContributionA2
62023A Dissection of Hyflex Education in Terms of Equal Opportunities in EducationSAENEN, Liesbet; Van Heel, Martijn; Altes, Tisja Korthals; EMMERS, ElkeBook SectionB2
72023Hoe inclusief is je pedagogiek? Een analytisch kader voor neoliberale tijdenDO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2
82023Block by block: Is a shorter, intensive block system the higher education of the future? A critical reflection based on recent literatureDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2
92023Enhancing equity and inclusion through block teaching: lessons from diverse student experiencesEMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; SAENEN, Liesbet; DOUMEN, Sarah; DO NASCIMENTO ROCHA, MaristelaConference MaterialC2
102023"Online, the counselor can't see me cry": a systematic literature review on emotion and computer-mediated careDe Coninck, Sarah; EMMERS, ElkeJournal ContributionA1
112023Unleashing Potential: Exploring Pathways to Inclusive Higher EducationEMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; COPPENS, Liesbeth; CONINX, Karin; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; SAENEN, LiesbetConference MaterialC2
122023OUT of class versus IN the room? Architectuur, psychologie en orthopedagogie verbondenSTEVENS, Ruth; EMMERS, Elke; COPPENS, LiesbethJournal ContributionA2
132023Embodied Learning in ASDEVERAERT, Lindsay; EMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; AGTEN, Anouk; TOPS, Wim; Tops, Wim; Stevens, Ruth; Agten, Anouk; Everaert, Lindsay; Emmers, ElkeOtherO
142023Lessen uit het Eurydice-rapport: Een Vlaamse reflectie over kansengelijkheid en inclusie in het hoger onderwijsEMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; DOUMEN, Sarah; EVERAERT, Lindsay; DECABOOTER, Iris; ENGELEN, Ilse; Jansen, Dorien; Pulinx, ReinhildeJournal ContributionA2
152022Zonder actie blijft het bij hol advies voor Vlaams onderwijsEMMERS, Elke; Schrooten, Mieke; Reinhilde PulinxOtherO
162022Using UDL to redesign education in response to diversityEMMERS, Elke; Schrooten, Mieke; Pulinx, ReinhildeJournal ContributionA2
172022Creating diverse-sensitive higher education through a CoP: A narrative multi-perspective reviewEMMERS, Elke; Pulinx, Reinhilde; Schrooten, MiekeConference MaterialC2
182022Effect of a workshop on teachers’ specialized content knowledge (SCK) for teaching dance to children with disabilitiesElisabeth Cans, Elisabeth; Ergish, Zachary; Iserbyt, Peter; EMMERS, Elke; Ketelslegers, MiekeConference MaterialC2
192022Does intense contact with people with disabilities lead to more inclusive behaviour within professional practice?EMMERS, Elke; Baeyens, Dieter; Petry, KatjaJournal ContributionA1