DOUMEN, Sarah

Full Name
DOUMEN, Sarah
Email
sarah.doumen@uhasselt.be
 
Loading... 5 0 5 0 false
Loading... 6 0 5 0 false

Publications

Results 1-66 of 66 (Search time: 0.002 seconds).

Issue DateTitleContributor(s)TypeCat.
12024Futureproof interdisciplinair onderwijs in een wetenschapsmaster: ervaringen van docenten en studentenBAETEN, Dorien; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
22023De relatie tussen het studiekeuzeadvies van de klassenraad en studiesucces in het hoger onderwijsDOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, Erna; VERHAERT, GuidoConference MaterialC2
32023Application of The Learning Strategies and Motivation Questionnaire (LEMO) at the University: Reliability and Relation to First-year GPANAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
42023The impact of an incremental and iterative teaching method on student learning and motivationNOTERMANS, Jolien; LUYTEN, Kris; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
52023Uitschrijving en heroriëntering in het eerste bachelorjaar aan UHasselt: Een kwantitatieve analyse vanuit het perspectief van het kwartielsysteemDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; VERHAERT, Guido; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienResearch ReportR2
62023CTRL-F: Op zoek naar inclusie in het onderwijsEMMERS, Elke; SAENEN, Liesbet; DOUMEN, SarahJournal ContributionA2
72023Hoe inclusief is je pedagogiek? Een analytisch kader voor neoliberale tijdenDO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2
82023Guiding Students’ Transition to University: Which Student Factors to Include?NAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, GuidoJournal ContributionA1
92023Block by block: Is a shorter, intensive block system the higher education of the future? A critical reflection based on recent literatureDOUMEN, Sarah; EMMERS, Elke; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, KatrienConference MaterialC2
102023The impact of an incremental and iterative teaching method on student learning and motivationNOTERMANS, Jolien; LUYTEN, Kris; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
112023Enhancing equity and inclusion through block teaching: lessons from diverse student experiencesEMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; SAENEN, Liesbet; DOUMEN, Sarah; DO NASCIMENTO ROCHA, MaristelaConference MaterialC2
122023The implementation of interdisciplinary employability skills in a futureproof materials science curriculum: a case studyBAETEN, Dorien; DOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, AnConference MaterialC2
132023The implementation of interdisciplinary employability skills in a futureproof materials science curriculum: a case studyBAETEN, Dorien; DOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, AnConference MaterialC2
142023Training students for the future workforce: the development of interdisciplinary skills in a science curriculumBAETEN, Dorien; DOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, AnConference MaterialC2
152023Interdisciplinary futureproof higher educationDOUMEN, Sarah; DENOLF, Katleen; Blom, Burgert; Bertolini, Luca; Gerritsen, Debby; Sol, Katusha; Bendermacher, Guy; Moroni, Lorenzo; Bauer, Jurica; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
162023Challenges faced integrating an interdisciplinary learning line in a new master in material scienceDENOLF, Katleen; DOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
172023Challenges faced integrating an interdisciplinary learning line in a new master in material scienceDENOLF, Katleen; DOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
182023The implementation of interdisciplinary employability skills in a futureproof materials science curriculum: a case studyDOUMEN, Sarah; DENOLF, Katleen; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
192023Design-based research to guide the implementation of a curriculum in science focused on a sustainable futureDOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, AnConference MaterialC2
202023De relatie tussen het studiekeuzeadvies van de klassenraad en studiesucces in het hoger onderwijsNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, GuidoConference MaterialC1
212023De overgang naar het hoger onderwijs: belangrijke leerlingfactoren en de rol van de klassenraadNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA3
222023Unleashing Potential: Exploring Pathways to Inclusive Higher EducationEMMERS, Elke; STRUYVEN, Katrien; COPPENS, Liesbeth; CONINX, Karin; DO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; SAENEN, LiesbetConference MaterialC2
232023Lessen uit het Eurydice-rapport: Een Vlaamse reflectie over kansengelijkheid en inclusie in het hoger onderwijsEMMERS, Elke; STEVENS, Ruth; DOUMEN, Sarah; EVERAERT, Lindsay; DECABOOTER, Iris; ENGELEN, Ilse; Jansen, Dorien; Pulinx, ReinhildeJournal ContributionA2
242023STEM-competenties in actie: toepassing van het STEMOOV-model in het hoger onderwijsENGELEN, Ilse; VAES, Merel; DOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; VANDEWAL, Koen; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
252023STEM-competenties in actie: Toepassing van het STEMOOV- model in het hoger onderwijsENGELEN, Ilse; VAES, Merel; DOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; VANDEWAL, Koen; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
262023Probleemgestuurd onderwijs in de educatieve master ter verbinding met het secundair STEM-onderwijsENGELEN, Ilse; VAES, Merel; DOUMEN, Sarah; Blom, Burgert; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
272023De ontwikkeling van een interdisciplinair futureproof curriculum in de bètawetenschappenDOUMEN, Sarah; BAETEN, Dorien; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; VANDEWAL, Koen; VANDAMME, Dries; NESLADEK, Milos; GRAULUS, Geert-Jan; VANPOUCKE, Danny E.P.; VAN BAEL, Marlies; VANDERZANDE, Dirk; HARDY, AnJournal ContributionA1
282022Persona, schaduw en symbolisch geweld: universitaire brochures en hoe ze dekoloniserende acties kunnen informerenDO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; DOUMEN, Sarah; STRUYVEN, Katrien; VERHAERT, GuidoConference MaterialC2
292022Persona, shadow and symbolic violence: the case of university brochures and how they can inform decolonizing actionsDO NASCIMENTO ROCHA, Maristela; STRUYVEN, Katrien; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, GuidoConference MaterialC2
302022Designing an evidence-based interdisciplinary curriculum in science: the case of the new master in materiomics Profile of the Master of MateriomicsDOUMEN, Sarah; HARDY, An; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
312022Designing an evidence-based interdisciplinary curriculum in science: the case of the new master in materiomicsDOUMEN, Sarah; HARDY, An; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
322022Evidence-based interdisciplinair onderwijs bij de nieuwe master in materiomicsDOUMEN, Sarah; HARDY, An; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
332022Evidence-based interdisciplinair onderwijs bij de nieuwe master in materiomicsDOUMEN, Sarah; HARDY, An; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, KatleenConference MaterialC2
342022Curriculum design for a sustainable future: the case of the new master in materiomicsDOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, An; VANDAMME, DriesConference MaterialC2
352022Curriculum design for a sustainable future: the case of the new master in materiomicsDOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, An; VANDAMME, DriesConference MaterialC2
362022Het gebruik van een digitaal groeiportfolio om de competentieontwikkeling van studenten te maximaliserenDOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
372022Het gebruik van een digitaal groeiportfolio om de competentieontwikkeling van studenten te maximaliserenDOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; HARDY, AnConference MaterialC2
382022Physics for a sustainable future: the case of the new Master of MateriomicsVANPOUCKE, Danny E.P.; DOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; HARDY, AnConference MaterialC2
392022Physics for a sustainable future: the case of the new Master of MateriomicsDOUMEN, Sarah; NOTERMANS, Jolien; DENOLF, Katleen; VANPOUCKE, Danny E.P.; HARDY, AnProceedings PaperC2
402021Interdisciplinary STEM education: wave of the futureDOUMEN, Sarah; DENOLF, Katleen; ENGELEN, Ilse; NOTERMANS, Jolien; HARDY, An; Blom, Burgert; Carroll, DonnaConference MaterialC2
412021Interdisciplinary STEM education: wave of the futureDOUMEN, Sarah; DENOLF, Katleen; ENGELEN, Ilse; NOTERMANS, Jolien; HARDY, An; Burgert, Blom; Carroll, DonnaConference MaterialC2
422019The relative contribution of peer acceptance and individual and class-level teacher–child interactions to kindergartners’ behavioral developmentWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; Engels, Maaike C.; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineJournal ContributionA1
432018Een nieuw oriënteringsinstrument – met hoge correlatie met reëel studiesucces – voor de begeleiding van de studiekeuze naar de universiteit toeNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, Guido; MOLENBERGHS, Geert; DE SCHEPPER, LucJournal ContributionA1
442017Peer acceptance and individual and class-level teacher-child interactions: A longitudinal study on their relative contribution to kindergartners’ behavioral development.Weyns, Tessa; Colpin, Hilde; Engels, Maaike; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
452017SOHO-onderzoek UHasselt (met oud- leerling Sarah Doumen) legt verband tussen studieresultaten secundair en hoger onderwijs blootNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; VERHAERT, GuidoOtherO
462016The effect of individual and class-level teacher-child interactions and peer acceptance on behavior development in kindergarten: A three-wave longitudinal studyWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineProceedings PaperC2
472016Individual and Class-Level Teacher-Child Interactions and Peer Acceptance: Their Joint Effects on Kindergartners’ Behavioral DevelopmentWeyns, Tessa; Colpin, Hilde; DOUMEN, Sarah; Verschueren, KarineConference MaterialC2
482016De belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoekNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
492015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
502015Overgang SO-HO: Van selectietesten naar oriënteringstrajectNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahConference MaterialC2
512015Cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Literatuurstudie op basis van meta-analysesDOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
522015Selectie- en oriënteringsproeven doorstaan de toetsing niet. Op zoek naar een andere aanpak.NAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
532014Op zoek naar cruciale studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: Wat zeggen de meta-analyses?DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
542014Effectiviteit van toelatingsproevenNAUWELAERTS, Erna; DOUMEN, Sarah; DE SCHEPPER, LucJournal ContributionA1
552014Do diligent students perform better? Complex relations between student and course characteristics, study time, and academic performance in higher educationMASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; DOUMEN, Sarah; GROENEN, Anne; MOLENBERGHS, GeertJournal ContributionA1
562014The role of self-study time in freshmen’s achievementDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisJournal ContributionA1
572014De rol van leerkracht-kind interacties in de ontwikkeling van probleemgedrag tijdens de transitie naar de lagere schoolVerschueren, K.; Cadima, J.; DOUMEN, SarahJournal ContributionA1
582013The role of conscientiousness, time management and action-state orientation in freshmen’s study timeDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, JanConference MaterialC2
592013Classroom process quality and literacy skills in Portuguese and Belgian first grade classroomsDOUMEN, Sarah; Cadima, Joana; Verschueren, Karine; Leal, TeresaConference MaterialC2
602013Begeleiding van de overgang secundair - universitair onderwijsHAYEN, Annick; DOUMEN, Sarah; NAUWELAERTS, ErnaConference MaterialC2
612012Studietijd: Een Kernvariabele in actief en zelfstandig studerenDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, Jan; MOLENBERGHS, GeertConference MaterialC2
622011De rol van affectief-motivationele factoren voor geïnvesteerde studietijd bij eerstejaarsstudentenDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisProceedings PaperC2
632011Affective-motivational factors predicting freshmen's study time investmentDOUMEN, Sarah; MASUI, Chris; BROECKMANS, JanConference MaterialC2
642011Study time and academic performance: A conditional relation?DOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisConference MaterialC2
652011Study time and academic performance: A conditional relation?DOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisProceedings PaperC1
662011The role of affective - motivational factors in freshmen’s study time investmentDOUMEN, Sarah; BROECKMANS, Jan; MASUI, ChrisProceedings PaperC2